Най-пострадали са обаче хората над 70-годишна възраст
Фалшиви обяви за евтини стоки заливат профилите във Фейсбук. Това сигнализираха слушатели. Специалисти припомнят, че това е лесен начин за достъп до банкови данни или компютри, предаде БНР.
Снимки с евтини лаптопи за 4 лева или тротинетки на символични цени заливат мрежата. Снимките са придружени с обяснение, че опаковката на точно тази партида, обикновено заради доставка от онлайн
магазин, е била повредена. И така се обяснява и ниската цена на продуктите. На снимката действително се виждат продуктите. А цената е на огромен етикет, наподобяващ дизайна на този от българска
верига за техника. Към всичко това има и "коментари", които изразяват задоволство от покупката. За са се стигне до сделка обаче, линкът е подвеждащ, предупреждават експертите.
Стоките никога не пристигат или не изглеждат като от рекламата. А по-опасното е, че се искат доста данни по банковата карта, което би довело до източването ѝ.
Онлайн търговията в България и в ЕС е регулирана с правила за онлайн търговците, за да няма измами. Но социалните мрежи не са. Социалните медии са източник на 88 процента от всички измами при
покупки, отчетоха скорошни данни на британската банка "Барклис", цитирани от "Евронюз".
Девет от 10 измами при покупки започват от социалните медии. 24 процента от измамените са между 21-30 години. Най-пострадали са обаче хората над 70-годишна възраст. Те губят най-много пари от
подобни измами. Затова и банката призова собствениците на социалните медии да имат фонд за възстановяване на разходите на жертвите, който да бъде финансиран от всички фирми, чиито платформи са били
използвани. Предотвратяването на измами да стане задължителна мярка за технологичните компании. Поскаха и социалните медии да принуждават компаниите да публикуват своите данни за измама, за да
информират клиентите за рисковете.