Банките, кредиторки на Фиат, ще поискат автомобилният гигант да продаде застрахователния и авиобизнеса си, за да покрие част от дългове си, пише в. "Файненшъл таймс".
Целта на сделката е да се убеди кредитната агенция "Муудис" да не променя рейтинга на застрашената от фалит италианска компания. Банките са заинтересувани кредитният рейтинг на "Фиат" да не спада под моментното му ниво от "Ваа3", за да се получи желаният ефект от подготвяната нова емисия ценни книжа. В момента дълговете на компанията са 32.8 млрд. евро, което поставя "Фиат" пред опасността рейтингът му да се смъкне под така наречения инвестиционен минимум."Фиат" отрече слуховете, че вече е дал разрешение на банките да продадат "Фиат Авио" и застрахователната си компания "Торо". Според анализатори стойността на авиокомпанията е 1.5 млрд. евро, а застрахователното дружество се оценява на 2.5 млрд. евро. "Фиат" не желае да продава тези два свои филиала, защото те в момента носят добри печалби. Вместо това компанията ще се опита да предоговори условията по сделката с "Дженерал мотърс" и да убеди американския гигант да закупи 80% от автомобилния бизнес на "Фиат" в началото на 2004 г. Именно производството на автомобили е най-губещото за компанията в момента. Източници, близки до банките, заявиха обаче, че разрешение за започване на преговори с кандидати за "Фиат Авио" и "Торо" вече е дадено. В момента се преговаря и по продажбата на 51% от финансовата компания на "Фиат" - "Фидис".
Напрежението между кредиторите на автомобилния гигант и собствениците му - фамилията Аниели, достигна връхната си точка миналата седмица, когато беше направен опит за смяна на ръководния екип. Банките запазиха стария изпълнителен директор Пауло Фреско като гарант за изпълнението на плана за преструктуриране на дълга и операциите на "Фиат". Този план включва съкращения на над 8000 работници, инвестиции в нови модели автомобили на стойност над 2.5 млрд. евро и емитиране на конвертируеми облигации за 3 млрд. евро.