На второ място се нареждат Китай и Сърбия, които са предпочитани за бизнес посещения от една трета от фирмите
Най-вече към Германия, Русия и Турция се насочва българският бизнес за осъществяване на бизнес пътувания и контакти в чужбина през 2014 година. На второ място се нареждат Китай и Сърбия, които са
предпочитани за бизнес посещения от една трета от фирмите. Това показват резултатите от проведено от Българската търговско-промишлена палата (БТПП) допитване за страните, към които членовете на
Палатата проявяват интерес за бизнес визити през новата година.
Проучването е проведено по електронен път в края на декември 2013 година.
Като цяло към държавите от ЕС (с изключение на Германия) се наблюдава по-слаб интерес за бизнес посещения, в сравнение с посочените по-горе европейски или азиатски страни. Въпреки това,
най-предпочитани от ЕС се очертават Белгия, Великобритания, Гърция, Италия, Полша и Холандия, към които всяка пета фирма проявява интерес за бизнес пътуване.
Намерението за износ на български стоки зад граница е водеща причина за бизнес пътуванията – при почти 80% от членовете на БТПП. Същевременно, около половината от фирмите (47%) се ориентират
и към търсене на чуждестранни партньори за съвместни инвестиции в България.
Машиностроенето, услугите, строителството, производството на хранителни продукти и електрониката са секторите, към които най-много от анкетираните имат интерес за срещи с потенциални бизнес
партньори от чужбина.