Половината българи биха заменили традиционния си портфейл с дигитален
Българинът е свързан с мобилния си телефон повече отколкото с портфейла си, сочи проучване на един от телекомите у нас. Ако излизат навън за до 30 минути и трябва да избират между портфейл и смартфон, 60% от участниците в изследване на телекома ще предпочетат да вземат със себе си смартфона. Анкетата е проведена през месец декември 2019 година сред над 1 600 човека в активна възраст от цялата страната. Тя показва също, че 91% от респондентите избягват да напускат дома си без да вземат своя смартфон, а 43% са искали да могат да платят през мобилен телефон. Привързаността на хората към мобилните им устройства се потвърждава от факта, че за 50% от анкетираните смартфонът е последното нещо, което поглеждат преди да си легнат да спят, а 21% го ползват, когато остават по-малко от 15 минути преди лягане. Резултатите показват сходни навици и при ставане от сън, като 45% първо поглеждат смартфона, а други 29% взимат мобилното си устройство до 15 минути след събуждане.
Фактът, че смартфоните заемат толкова важна част от ежедневието ни обяснява стремежа към интегриране на все повече функции в тях. След като възможностите за прецизна фотография почти се изравниха с
тези на любителските фотоапарати, сега започва навлизането на мобилните финансови услуги и дигиталните портфейли.
На база на проведеното изследване се долавя положителна нагласа към използването на дигитални портфейли. Над 50% от анкетираните заявяват, че биха заменили традиционния си портфейл с дигитален.
Около 43% споделят, че в случай че забравят своя традиционен портфейл у дома, но носят със себе си своя смартфон, биха направили плащане с него.
Парите не са единственото нещо, което потребителите могат да приберат в своя дигитален портфейл. Картите за лоялност, които иначе заемат много място в портфейлите на хората, могат лесно да бъдат
сканирани и запазени в приложението. Под тази форма те могат да бъдат използвани във водещите търговски вериги и магазини в страната.
Поглеждайки към демографията на проучването, прави впечатление, че в него са се включили основно хора в активна трудова възраст. Две трети от участниците попадат в интервала от 25 до 54 години,
което означава, че технологията не е ограничена до най-младите, а може да се използва от широк кръг хора.