Терапията ще освобождава туристите от задръжките им
Хотел от веригата Holiday Inn в Лондон беше тематично преобразен в „хотел на ужасите”, където всички стаи са създадени, за да плашат гостите. Хлебарките или мръсните чаршафи са последна грижа на туристите, решили да се подложат на това изпитание. По стените на хорър зданието, от което и най-обръгналите пътешественици ги побиват тръпки, има множество изписани с кръв пожелания като „Умри” или предупреждения от рода на: „Ти си следващият!”.
Екстрите в стаите не включват развален телевизор, лоша интернет връзка, прекалено ранно събуждане по телефона или прегорели филии за закуска, а призрачен интериор, зловещо приглушено осветление, предсмъртни писма, тайни дневници на серийни убийци, купчини с кости и потресаващи драсканици и заклинания. В банята се люшкат скелети, а звуците, които се носят по коридорите, нашепват, че сградата е обитавана от духове.
Експериментът е част от рекламната кампания на психотрилъра „Мама”. Той обещава "ужасни паранормални посещения" и "психологически тест за страх”.
Гостите, които се престрашат да отседнат в хотела, трябва да подпишат декларация, че на своя воля поемат риска да се подложат на толкова силен стрес и могат да се справят с последствията от уплаха.
Идеята на хорър хотела е да предизвика физическо и емоционално освобождаване, известно още като състоянието „борба или бягство”, обяснява практикуващ психотерапевт и консултант по проекта Гари Оук. "В такава ситуация се активират последователно нервните клетки, при което в кръвта се отделят химически съединения като адреналин, норадреналин и кортизол. Това състояние на афект кара тялото ни да премине през множество драматични промени, които дават воля на емоциите”, допълва Оук.
„Просто се надяваме, че проектът няма да изплаши дотолкова нашите гости, че те да не поискат да се върнат”, признава със страх управителят на хотела Таснийм Буйтенджик.