В Европа миналата година са купувани возила от категорията SUV, следвани от малките автомобили
Общо схващане е, че хърватите имат много коли. Има задръствания по пътищата, задръствания на паркингите, всички познаваме някой, който наскоро си е купил кола, или поне употребявана. И все пак
представата е измамна. Доклад на Европейската асоциация на автомобилните производители показва, че Хърватия е на едно от последните места по брой превозни средства на 1000 жители. Истинската
бедност на хърватското население може да се види в категорията "брой нови автомобили на 1000 души население". Според данните, миналата година Хърватия регистрира само девет нови леки автомобила на
1000 жители. Средният показател за Европейския съюз е 22 нови автомобила на 1000 жители. Унгария има 13, Италия 23, Словения 26, Австрия 28, Белгия 37, Германия 35, Франция 25, Испания и Ирландия
по 18. По-зле от хърватите са само Гърция с осем коли, Латвия и Румъния със седем и България с три, сочи анализ на osiguranje.hr.
Поглед към сегментите, които се радват на най-голям интерес, сочи, че в Европа миналата година са купувани возила от категорията SUV, следвани от малките автомобили. Последните влизат в класа,
който формира 44% от общите европейски продажби.
В категорията обща моторизация статистиката показва, че в Европа има средно 628 нови и използвани превозни средства на 1000 жители. В Хърватия този показател е 473, като по-надолу
класацията са Унгария (450), Румъния (414) и Латвия (386). В Германия има средно 622 превозни средства на хиляда жители, в Австрия и Испания – по 628, в Словения – 660, във Франция – 671, в Италия
– 742.
Общият европейски парк разполага с почти 278 милиона превозни средства.
Леките автомобили в Европейския съюз са средно на 11,5 години; микробусите са на 11.6 години, автобусите – на 11.7, а камионите (над 3.5 т) са на 13 години.
За различните страни средната обща възраст на возилата е различна – средният лек автомобил (данни за 2019 г.) в Хърватия е на 14,6 години, микробусите са на 12 години, камионите – на 14,4 години,
автобусите – на 13 години. По отношение на личните автомобили по-стар флот от хърватския имат само гърците, румънците, чехите, естонците и литовците. На другата страна са жителите на
Люксембург, които шофират автомобили на шест години и половина, а по-млад от десет години е автопаркът в Австрия (8.3), Ирландия (8.4 години), Дания (8.8), Белгия ( 9.1) и Германия (9.6).