Цяло лято ще бъде ограничено движението по магистралите "Хемус" и "Тракия" заради ремонти. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, предаде "Фокус"
"На днешното заседание беше одобрен проект на решени на МС, с което се осигуряват по бюджета на МРРБ до 100 млн. лв. за ремонт на всички критични участъци на автомагистралите "Тракия" и "Хемус", участъци, които не са ремонтирани повече от 20-30 години. Както знаете, от 1 април по тези участъци беше въведено допълнително ограничени на скоростта, поради това, че включително след зимния период състоянието им се влоши до такава степен, че то застрашава допълнително движещите се с висока скорост. С тези до 100 млн. лв. започваме поетапно, при много ясен график извършване на ремонтни дейности от 80 км от участъците на АМ "Тракия" и АМ "Хемус"", заяви Павлова.
По думите ѝ този цялостен ремонт и рехабилитация на тези пътни участъци включва изцяло ремонтиране, включително на пътната основа.
Министърът посочи, че ще бъдат ремонтирани следните участъци: от АМ "Тракия" - от 5 до 10 км, от 60 до 90 км и от 119 до 134 км; за АМ "Хемус" има 4 участъка в направлението Шумен-Варна, които също ще бъдат изцяло ремонтирани, рехабилитирани и реконструирани.
"В рамките на тези до 100 млн. лева по протежение на тези 150 км стари участъци на двете магистрали ще бъдат ремонтирани абсолютно всички мостови съоръжения, включително фуги, отводняване, пътни знаци, пътна маркировка и мантинели”, посочи Павлова.
Министърът заяви, че ремонтните дейности са наложителни, защото пътните съоръжения и мостовете не са ремонтирани с години. "На тях се отварят фугите, какъвто е случаят с моста при Елешница на АМ "Хемус" при 8 км", коментира Павлова. Тя коментира, че мостът е затворен, защото е опасен за преминаване, защото освен дупките в асфалта, компрометираните фуги са се отворили до такава степен, че самата бетонова плоча на моста също липсва - пропаднала е до араматура. "Само ремонтът на Елешница ще струва 3-4 млн. лв., тъй като се говори за цялостно махане на асфалта, на плочите, изграждане на нови плочи, хидроизолация и асфалтиране, т.е. цялостен ремонт”, заяви тя.
Павлова обясни, че паралелно с ремонта на магистралите са предвидени и дейности свързани с отводняване и промяна на пътното платно, за да не се получава аквапланинг.
"Паралелно с тези ремонти тази година предстои да завършим започнатите в предишния мандат на правителството Борисов ремонт на големите виадукти по двете магистрали - Бебреш на АМ "Хемус", на който трябва да бъде довършено дясното платно, и на виадуктите при 61км и 67км на АМ "Тракия", където е направено само едното платно. Две години те не само не бяха довършени, а и не бяха разплатени от предишното правителство", заяви Павлова и посочи, че тези ремонти ще бъдат разплатени.
"През целият строителен сезон, който започва от края на април до октомври, всички тези ремонтни работи ще се извършват едновременно. Затова пътната агенция и фирмите, които ще извършват ремонта, изготвят график за временна организация на движението, който ще бъде съгласуван с КАТ, за да бъде създадена временна организация на движение. Това означава ограничаване на скоростта, второ, означава, че докато се ремонтира едното платно, цялото движение ще се извършва двупосочно в насрещната лента. Това ще доведе до забавяне към придвижването, затова апелираме всички пътуващи да имат търпението и разбирането, че когато се извършват такива сериозни ремонтни дейности, движението ще бъде ограничено. Обходни маршрути не на всички места могат да бъдат предложени”, каза още Лиляна Павлова.
Министърът разясни, че ремонтите няма как да станат по-бързо, защото става дума за цялостна реконструкция и рехабилитация.