Чуждестранни застрахователни компании проучват пазара на автомобилното застраховане в Китай, който бе отворен за тях през май 2012 година, и участват в сливания и придобивания), което ще направи конкуренцията на пазара по-ожесточена, се казва в доклад на KPMG
В Китай автомобилното застраховане заема над 70% дял от приходите от премии от общо застраховане.
Според авторите на доклада, чуждестранните застрахователи, които понастоящем имат само 1% дял от пазара на автомобилни застраховки в Китай, разширяват дейността си на пазара или увеличават своя пазарен дял, инвестирайки в съществуващи китайски застрахователни компании.
Китай разреши за чуждестранни фирми достъпа до задължителната застраховка за пътнотранспортни произшествия. Към днешна дата, общо девет чуждестранни застрахователи са получили от Комисията за регулиране на застраховането в Китай (CIRC) лицензи да извършват тази дейност, и седем от тях официално са започнали дейност.
Тони Комптън, ръководител на консултантския отдел на KPMG за сектора на застраховането в Китай, заяви, че сливанията и придобиванията с участие на чуждестранни застрахователи се увеличават. Въпреки че тези сделки изглеждат скъпи, чуждестранните фирми трябва да заплатят цената, за да навлязат бързо на пазара, каза Комптън.
В бъдеще пазарът на общото застраховане Китай ще продължи да нараства, движен от очаквания силен ръст на премиите за автомобилно застраховане, тъй като китайските потребители, ставайки по-заможни, ще купуват повече автомобили, твърди Комптън.
В момента потреблението на автомобили в Китай все още е ниско в сравнение с други развити пазари.
Според Ли Лъуън, старши съдружник в KPMG, китайските и чуждестранните застрахователни компании се конкурират в областта на онлайн продажбите на автомобилни застраховки. До края на 2013 г. около 20 застрахователни компании в Китай са получили лиценз за онлайн продажба на автомобилни застраховки.
Понастоящем, повечето от застрахователните компании продават онлайн 15% от застраховките, докато през 2008 г. този дял беше почти нула.