Немалка част от обучаващите фирми продължават да работят в сивия сектор, като "произвеждат" водачи, опасни за себе си и другите на пътя, коментират организаторите
Ще излезе ли на светло бизнесът с шофьорските курсове? Какви са скандалните методи на обучение, които някои автошколи прилагат? Защо са необходими промени в Наредба № 37? Шест организации обещават да дадат отговор на тези въпроси в понеделник, на 5 октомври 2020 г. от 11:00 часа в сградата на КНСБ в столицата. Организатори са: Конфедерация на независимите синдикати в България (КНСБ), Асоциация за квалификация на автомобилистите в България, Българска асоциация на пострадали при катастрофи, Сдружение "Автоексперти за пътна безопасност", Съюз на международните превозвачи и представители на рокерски клубове.
Подготовката на водачите на МПС е от особено значение за цялостната стратегия на държавата по отношение на пътната безопасност. Шофьорските курсове продължават да са щекотлива тема, а текущото общественото обсъждане на Проекта на Наредба за изменение и допълнение на Наредба № 37 за условията и реда за обучение на кандидатите за придобиване на правоспособност за управление на моторно превозно средство и условията и реда за издаване на разрешение за тяхното обучение извади наяве много порочни практики, провеждани от някои от автошколите у нас. Немалка част от обучаващите фирми продължават да работят в сивия сектор, като "произвеждат" водачи, опасни за себе си и другите на пътя, коментират организаторите.