Лошото време поставя въпросителна за туристите, които отрано са направили своите резервации
У нас не се правят застраховки срещу лошото време, което напоследък успя да съсипе почивката на туристите по Черноморието. По примера на френските и немски компании обаче, тази практика е на път да се развие и у нас.
Докато българските хотелиери до момента бяха доволни, че в България средно на година има около 200 слънчеви дни, то сега лошото време поставя сериозна въпросителна за тези, които от рано са предплатили своя пакет за лятна почивка.
Тази практика отдавна се предлага от френски и немски застрахователни компании, които обезщетяват туристите срещу бури и облачност. Но у нас такива няма, припомня TV7.
Лятната почивка за чужденците в Слънчев бряг в момента е променлива. Сутрин е слънчево, следва проливен дъжд, а е възможно и в по-голямата част от деня слънцето да е зад облаците. Въпреки че недоволстват, малко от тях роптаят срещу туроператорите и си искат част от сумата, платена за плажните дни.
"Нямаме правно-юридическа основа, по която туристите да предявяват претенции по договорите по организираните почивки, които са им продадени в периода, където наистина времето е дъждовно. Естествено, че настроението на туристите не е максимално, но сме нямали някакви сериозни разговори с туристите относно претенции, възстановяване на пари, които са заплатени по организираната почивка", заявява туроператорът Иван Кирязов.
Засега туристите у нас не желаят да отделят пари за подобни полици "лошо време", а някои от тях търпеливо чакат слънцето.