Продажбата на световното бизнес издание отдавна се обсъжда най-вече заради настъпването на Pearson на пазара на образователни услуги в Северна Америка
Японската медийна група Nikkei, която издава едноименния бизнес всекидневник, купи днес икономическия и финансов ежедневник Financial Times на британската издателска къща Pearson за 1.3 милиарда
долара, съобщи "Ройтерс", цитиран от Дневник и в. 24 часа.
Британската фирма е световен лидер в областта на образователната литература и е взела решение да напусне медийния бранш и да се съсредоточи единствено върху образователния сектор, казва по-рано
днес пожелал анонимност източник.
Малко реди да бъде огласена сделката, германският медиен концерн "Axel Springer", сочен за най-вероятния купувач, опроверга информацията, че води преговори.
Pearson продава FT Group, която включва вестник Financial Times, уточнява БТА, като цитира "Асошиейтед прес". В сделката, която се очаква да приключи до края на годината, обаче не влиза
50-процентовият дял на FT Group в Economist Group, издател на списание "Икономист".
Главният изпълнителен директор и председател на борда на Nikkei Цунео Кита, цитиран от "Асошиейтед прес", заяви, че е "изключително горд" да работи в екип с FT.
Изпълнителният директор на Pearson Джон Фалън коментира, че холдингът е бил горд собственик на FT близо 60 години, но при сегашната информационна среда най-добрият начин да се гарантират
журналистическият и търговският успех на групата, e да бъде част от световна дигитална новинарска компания. Сега Pearson ще се съсредоточи изцяло върху глобалната си образователна стратегия,
отбеляза директорът.
Продажбата на световното бизнес издание отдавна се обсъжда най-вече заради настъпването на Pearson на пазара на образователни услуги в Северна Америка и развиващите се пазари, но досега фирмата
твърдеше, че иска да го запази.