От застрахователната компания се надяват прилагането на AI да намали времето за отдалечено разглеждане на претенции до няколко минути
Японският застраховател Tokio Marine започна да използва изкуствен интелект (AI) при анализ на щетите по превозните средства при ПТП, за да ускори обработването на претенциите в Япония.
Технологичното решение е създадено от компанията Tractable. При анализа то използва компютърно зрение, за да разпознае от снимки какви са повредите и да ги интерпретира по същи начин, по
който би направило това човешкото око в реално време. Изкуственият интелект е обучен чрез милиони снимки на катастрофирали возила и решения на оценители и неговите алгоритми анализират огромен обем
база данни. Технологията може да бъде използвана за всякакъв вид транспортни средства.
Освен оценка на щетите, изкуственият интелект ще предлага и възможните достъпни решения за ремонт, включително ще препоръчва замяна на детайли, пребоядисване, както и ще изчислява необходимите за
това часове в сервиза. От застрахователната компания се надяват прилагането на AI да намали времето за отдалечено разглеждане на претенции до няколко минути, да направи процеса по-ефективен и да
помогне за по-бързото договаряне на ремонта и финализирането на претенцията. Досега след ПТП компанията оценяваше щетите две-три седмици и едва тогава определяше обезщетението.
Това е първи случай, когато голяма японска компания използва AI-решение за оценка на щета при транспортно средство. Tokio Marine планира да внедри технологията в един от своите центрове за
обслужване на претенции, а на по-късен етап да приложи нововъведението в цялата страна.