28 Март 2024, 18:33 Днес (11) | Вчера (12)

Японските авиолинии ще превръщат стари облекла в… самолетно гориво

20 Декември 2016 15:40 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 20 декември 2016, 15:21

Jeplan вече работи с 12 търговци на дребно за събиране на употребявани дрехи в около 1000 магазина из цяла Япония

Японските авиолинии скоро ще сипват в горивните резервоари на самолетите си стари, употребявани дрехи. Е, не буквално. Japan Airlines се е заела да работи съвместно с фирмата за рециклиране Japan Environmental Planning – известна още като Jeplan – и Института за зелена Земя в Токио, за да създаде съвместен съвет, който би могъл да въведе в употреба този алтернативен източник на енергия в около 2020 г. според Nikkei Asian Review, цитиран от GreenTech.bg. Jeplan вече работи с 12 търговци на дребно за събиране на употребявани дрехи в около 1000 магазина из цяла Япония.

Предприемачът Мичихико Ивамото, основал Jeplan през 2007 г., е прекарал пет години в разработване на начин за създаване на биоетанол от изхвърлени стари фланелки и дънкови панталони. Технологията използва процес на ферментация. Така се разграждат захарите, които се съдържат в памука, до спиртни съединения. Технологията бе представена за първи път през октомври миналата година.

"Напълно вярвам, че в бъдеще ще има дори коли, които се захранват с гориво от боклук", казва Ивамото, намеквайки за захранваната от отпадъци машина на времето от "Завръщане в бъдещето II". "Обаче минаха доста години и това не се случи. Затова аз реших да го разработя", добавя Ивамото.

Jeplan ще изгради експериментална инсталация за гориво от стари дрехи в една от фабриките си. Компанията съобщи, че планира да започне тестови полети с използване на смес от конвенционално гориво и"памучно гориво" някъде около 2020 г. Този ход може да бъде последван от изграждането на комерсиална инсталация за "памучно гориво" до 2030.

Памучното гориво, разбира се, не е панацея за проблемите с горивата. От една страна това си остава процес, базиран на изгаряне, тоест е свързан с неизбежните емисии на въглероден диоксид и твърди частици. От друга страна, сметката показва, че 100 тона памук осигуряват едва 10 000 литра гориво. А един голям самолет като Боинг 747 използва около 4 литра гориво всяка секунда. Дори всичкият памук, който се употребява в Япония във вид на дрехи, да се преобразува в гориво, това ще генерира гориво, равно на около 1 на сто от всичкото използвано самолетно гориво в Япония.

Все пак създателите на технологията се надяват да могат да приложат технологията си за други видове отпадъци като например хартия.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 28 Март 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8082
GBP 2.4796 2.4887 2.2803
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив