13 Ноември 2024, 09:05 Днес (0) | Вчера (6)

113 коли на ден в мрежата на паяка

02 Април 2013 09:01 в. Монитор по статията работи:
A+ A-
Последна редакция: 2 април 2013, 09:06

Кофи за боклук крадат местата за инвалиди

 Средно по 113 коли на ден вдигат паяците в София, показва справка на Центъра за градска мобилност (ЦГМ), предоставена на „Монитор”. Жертвите са наполовина по-малко, откакто цената за едночасов престой в синя зона скочи на 2 лева през септември миналата година. Тогава паяците репатрираха до наказателните паркинги между 200 и 250 автомобила на ден.

От началото на годината до 21 март на наказателен паркинг са откарани 7924 коли. За този период синята зона е работила 70 дни, което означава, че паяците вдигат средно по 113 автомобила дневно. Поставените скоби за периода са 23 654 или по около 300 на ден.

Според експертите от ЦГМ намаляването на „жертвите” на паяците се дължи на няколко причини. На първо място това е двойното поскъпване на синята зона и на глобите. От 1 септември за вдигната кола с паяк се плаща 60 лв. плюс такса от 2 лв. на всеки час престой на наказателния паркинг. Отделно шофьорите отнасят и акт от 20 лв. Така едно неправилно паркиране често струва на шофьорите към 100 лв. За откопчаването на скоба пък водачите трябва да се бръкнат с 30 лв., а не както преди - с 10. По-солените цени имат дисциплиниращ ефект върху столичани, обясни шефката на „Паркиране и мобилност” Румяна Милова.

Другата причина за по-малкото вдигнати коли е, че от 1 септември паяците шетат из центъра на столицата най-вече след 19 ч. През деня те отнасят коли, които пречат на движението и погазват правилата. След края на работното време на зоните за паркиране, на заскобените шофьори, платили с есемес, се праща напомнително съобщение. Ако и тогава собственикът не отиде да си плати глобата и да си вземе автомобила, паякът я откарва на наказателен паркинг.

След като репатриращите коли почти не работят из центъра, от октомври те въдворяват ред в кварталите. От началото на годината извън платените зони са вдигнати 6851 коли.

Освен от улиците те вдигат автомобили и от зелени площи и детски площадки. От януари репатраците са прибрали 129 коли, оставени върху тревни площи. В тези случаи служителите на паяците работят заедно с експерти от Столичния инспекторат, които глобяват за това, че колата е оставена в тревата или до катерушки. Санкцията е от 20 до 500 лева.

„За вдигане на автомобили от зелени площи и детски площадки работим и по сигнали на граждани, подадени на горещия ни телефон 0700 13 233, който е публикуван на сайта ни www.sofiatraffic.bg. Все повече хора сигнализират за нарушители, които са паркирали колите си върху тротоарите така, че майките с колички не могат да минат и са принудени да се разхождат по улиците”, обясниха от ЦГМ. Столичани ставали все по-нетърпими към паркираните коли в детските площадки, дори ако возилата са оставени върху асфалтиран участък, а не в тревата. Все още обаче паяците не са почнали да вдигат коли от междублоковите пространства.

Причината е, че не винаги те се водят зелени площи. Освен това мястото може да се води зелена площ, но да е кално и така шофьорите влизат в лют спор с проверяващите.

От поскъпването на паркирането в центъра на София всяко трето паркомясто стои празно. 27% по-малко са паркиралите автомобили в синя зона и 37% - в зелената, сочат данните на ЦГМ. Следващата цел на кметството е по-малко коли да преминават през центъра. Затова при крайните метростанции са направени буферни паркинги, като идеята е шофьорите да оставят в тях автомобилите си и да ползват подземната железница. Целта е да намалеят задръстванията, а в същото време и замърсяването на въздуха.

Кофи за боклук крадат местата за инвалиди

Фирмите по чистота „паркират” контейнери за боклук върху места за хора с увреждания в синята зона в София. Така за да си оставят колите, инвалидите са принудени да слизат и да избутват кофите или да търсят друго специално обозначено място за тях. Инспекторите от Столичната община отговарят на сигнали при подобни случаи. Ако при проверка на улицата кофите все още са върху инвалидни места, инспекторите дават предписание на фирмата, която отговаря за чистотата в района, да ги премести. При следващи нарушения се налагали глоби.

Освен от кофите местата за инвалиди се окупират и от коли без инвалидни талончета. Само за час трима здрави шофьори паркираха неправомерно на специалните места за хора с увреждания в карето между булевардите „Дондуков”, „Васил Левски”, „Христо Ботев” и „Данаил Николаев”, видя „Монитор”. Луксозен мерцедес престоя повече от два часа на инвалидно място на ул. „Бели Искър”. В същото време Константин Младенов, който е асистент на инвалид, правеше второ кръгче, за да намери място за паркиране. „Всеки ден ми се налага да обикалям заради нагли шофьориобясни Младенов. По думите му в синя зона по-лесно намира свободно място за инвалид, защото има повече проверяващи. „Наистина в зелената зона има повече нарушители, най-вече в по-тесните и затънтени улици. Шофьорите си мислят, че ще им се размине по-лесно, а и не им се обикаля и спират на първото свободно място, било то и за инвалиди”, коментираха контрольорите от Центъра за градска мобилност.

Водачите се оправдавали че бързат или че няма къде другаде да оставят возилото си.

Данните на Центъра за градска мобилност показват, че паяците вдигат по 4 коли дневно от местата за хора с увреждания по софийските улици. Общо 250 коли, паркирани върху специално обозначените места, са принудително преместени от началото на годината до 21 март.

Наказват окупаторите с 500 лв.
От 300 до 500 лв. е глобата за шофьор, който неправомерно е оставил колата си на инвалидно място. Според общинската наредба автомобилите на хората с увреждания могат да се паркират в специално боядисаните със синьо места в зоните за платен престой в рамките на 4 часа на ден. От тази привилегия обаче могат да се възползват само тези от тях, които имат специални карти. За да се получи такава, лицето трябва да подаде заявление до кмета на Столичната община, да предостави личната си карта или документ за настоящ адрес, както и решение на ТЕЛК или НЕЛК. Ако гражданинът има сключен брак, то трябва да се представи и брачното свидетелство, а за дете с увреждане трябва и документ за настойничество. Освен това трябва да бъде представен регистрационен талон на автомобила или договор за лизинг.

Талонът дава право на безплатно паркиране за срок от една година. След това трябва да бъде издаден нов документ.

895 са местата в синята и зелената зона, отредени за шофьорите с намалена работоспособност.

Лицата с увреждания имат право да паркират денонощно без пари върху специално означените места пред домовете си, но само ако нямат гараж.

Столичани спринтират, за да им свалят скобата

Шофьорите в София отиват на бегом до колите си, след като получат SMS, че на автомобила им е поставена скоба. Причината е, че от септември освен глобата за скобата от 30 лева, нарушителят плаща и по 2 лева на всеки час след закопчаването на колата му. Преди да се въведе „растящата” глоба, заскобяването излизаше на шофьора 9,90 лв. независимо колко часа колата му е останала с блокирана гума.

„За половин, максимум един час водачите са при своето моторно превозно средство”, каза Румяна Милова от Центъра за градска мобилност по повод новата тенденция. Само 7 – 8 шофьори на ден не се появявали при колата си, за да й бъде свалена скобата до 19 часа, когато е краят на работното време на синя и зелена зона. В тези случаи паяците вдигат возилата и ги откарват на наказателен паркинг. Таксата за престой там не е повишавана и е по 2 лв. на час.

От Центъра за градска мобилност обясниха още, че 7 от 10-те екипа, които поставят скоби, вече имат ПОС устройства. Въпреки старанието на общината да се предостави модерен начин за плащане, интересът към него бил слаб.

Изнудват пловдивчани да плащат с SMS-и

Служители на общинското предприятие „Паркиране и репатриране” в Пловдив изнудват шофьори да пускат есемеси на тел. 1332 за 1,20 лева, вместо да платят само лев на ръка за час престой, видя „Монитор”.

„Така ни е наредил шефът. Имаме заповед да съобщаваме на шофьорите, че ако ни платят един лев, а не пуснат есемес, когато изтече единият час платен престой, колата им ще бъде вдигната с паяк”, заяви общински служител в района зад Съдебната палата, който е част от синя зона в Пловдив. Заради тази заплаха мнозина шофьори се презастраховат и пускат есемес с номера на колата си, въпреки че биха могли да платят на ръка на общинския служител. При паркиране с есемес 10 минути преди крайното време водачът получава напомнящо съобщение да плати за още един час в синя зона.

В същото време други служители на общинското предприятие, които събират такси на улица пред Трето районно управление на полицията, не знаеха да има такава заповед. „Таксата е 1 лев за час, ако платите на ръка. Ако закъснеете малко, няма проблеми. Когато дойдете, ще си доплатите”, каза друг служител на „Паркиране и репатриране”.

През февруари кметът на Пловдив Иван Тотев се похвали, че само за един месец в градската хазна са постъпили 240 000 лева от синя зона. През миналия октомври от таксите са събрани 220 000 лева, а през ноември – 200 000 лева. От паркирането в синя зона в бюджета за тази година са планирани да влязат общо 2,5 милиона лева.

Разчертават за стотици автомобили в Бургас
Неколкостотин нови паркоместа ще има в Бургас, съобщиха от общината. Те ще са в центъра на града, в комплексите „Славейков”, „Изгрев”, „Зорница” и „Меден рудник”. По искане на жители от последния ще се премахват гаражи и на тяхно място ще се очертават места за коли.

Освен това кондукторите в Бургас ще издават билети в градския транспорт с касови апарати. Те вече се въвеждат поетапно, съобщиха от общинския превозвач „Бургасбус”. Изискването е във връзка със Закона за автомобилните превози. Върху билетите ще бъдат написани датата и часът на тръгване, линията, начална и крайна спирка на пътуване, цена цифром и словом, както и отстъпка, ако има такава.

В началото превозни документи от фискални устройства ще се издават само за линиите от междуселищния транспорт, обслужвани от кондуктори. На по-късен етап касови апарати ще имат и шофьорите. В градските рейсове в Бургас ще има машинки, от които пътниците ще си купуват билети. Устройствата ще бъдат купени с европари по проекта за интегриран транспорт.

500 000 лв. са приходите от престой на возила В Русе

Към половин милион лева са приходите за миналата година в община Русе от платените паркинги и от глобите, наложени за репатрирането на автомобилите, съобщиха от кметството.

В дунавския град има около 500 места за кратковременно паркиране в централната градска част. За тях се плаща по 1 лев на час. Съгласно наредбата на улиците, площадите и общинските паркинги могат да спират леки и лекотоварни автомобили с тегло до 2,7 т и микробуси с до 12 места. Режимът е валиден само в работни дни от 8 до 18,30 ч. и в събота от 9 до 14 часа. През останалото време ползването на синята зона е безплатно. Общо 25 общински контрольори обслужват местата за кратковременно паркиране в Русе.

Въведени са три начина на плащане – с предварително закупен талон, с SMS или с билетче от контрольор. Годишната абонаментната карта струва 120 лева.

Два паяка вдигат неправилно паркираните автомобили. Глобата е 40 лева, но ако собственикът се появи преди качването на возилото, се заплаща половината от тази сума.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 12 Ноември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8362
GBP 2.4796 2.4887 2.3655
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив