02 Май 2024, 21:30 Днес (13) | Вчера (0)

Автобусите със задължителна блокировка на вратите

29 Април 2014 09:01 в. Монитор по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 29 април 2014, 09:02

Не ги допускат до преглед без застраховка „Злополука”

Автобусите за превоз на повече от 22-ма пътници от категория М2 и М3 трябва да имат осигурено устройство за заключване на вратите, което не допуска отварянето им по време на движение и с възможност за отваряне при аварийни ситуации или когато превозното средство е спряло. Това трябва да бъде проверявано задължително, предвиждат предлаганите промени за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства. Досега това изискване беше валидно само за вратата на водача на автобуса.

Измененията предвиждат още пунктовете за годишните технически прегледи (ГТП) да имат техническата възможност в реално време през компютър да проверяват наличието на задължителните застраховки - "Гражданска отговорност” за всички превозни средства и "Злополука” за извършващите обществен превоз на пътници, и за платен данък на автомобила. Не се прави преглед без наличието в електронната система на един от тези документи, а липсата им се отразява в специален протокол.

Предвижда се още за автобусите с по-малко от 22 места за пътници да не се отнася изискването да имат забавител (ретардер, интардер). В друга промяна е записано още, че за същата категория возила трябва да има микрофон при водача и автобусът да е оборудван най-малко с един монитор.

Над 100 са исканите промени на процедурата по проверка на състоянието на газовите уредби на автомобилите (с пропан-бутан или сгъстен природен газ). Едно от основните е да се проверява дали автоматичният ограничител на нивото за зареждане е подходящ за резервоара за гориво, към който е закрепен, и дали е монтиран в подходящата позиция, за да гарантира, че резервоарът не може да се напълни до повече от 80%.

По време на прегледа трябва да се провери и дали тръбите или маркучите за газ не са разположени в местата за повдигане с крик. Промените предвиждат още да се внимава и за това да не са използвани заваръчни или споени връзки и съединения от типа резбово-щуцерно съединение със затягащ пръстен. Проверява се дали тръбите за газ са свързани само със съвместими връзки по отношение на корозията.

В една от промените се изисква да се проверява дали дистанционно управляемият спирателен кран прекъсва притока на гориво, когато двигателят не работи или ако превозното средство е оборудвано и с друга горивна система, когато е избрано другото гориво. Проверява се и наличието на стикер за това, че автомобилът е с газова уредба.

Проектите за промени са публикувани за обществено обсъждане на страницата на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 02 Май 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8248
GBP 2.4796 2.4887 2.2881
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив