Това лято туристите по морето се оплакват основно от измами на обменни бюра, от скъпи таксита и дефектни стоки. Хотелиерите и ресторантьорите са по-дисциплинирани и жалбите срещу тях са по-малко. Това показват данните на Комисията за защита на потребителите (КЗП). Само за два месеца - юни и юли, комисията е направила над 1500 проверки по Черноморието и е съставила 196 акта.
Все пак хотелиери продължават да хитруват и не обявяват на видни места цените за нощувка и допълнителни услуги, което им дава възможност да таксуват клиентите по преценка. Ресторантите пък най-често спестяват информацията за цени и грамаж на порциите в менютата.
Проблемът с чейндж бюрата, които лъжат с неизгодни курсове основно чужденци, вече трябва да бъде решен, защото влезе в сила наредбата, забраняваща отклонения с над 5% от курса, обявен от БНБ.