Това се налага заради текста, че обществените БНТ и БНР имат увеличено рекламно време и могат да излъчват реклама, колкото е позволено на частните оператори
Депутатите ще променят закона за бюджета за 2006 г. заради текста, че обществените БНТ и БНР имат увеличено рекламно време и могат да излъчват реклама, колкото е позволено на частните оператори.
Още вчера председателят на парламентарната медийна комисия Иво Атанасов обеща да внесе от свое име поправките в закона, които да премахнат недоразумението в параграф 79 в преходните и
заключителните разпоредби на бюджетния закон. Според текста БНТ има право на реклама от 12 мин. на час, въпреки че в медийния закон ограничението за нея е само за 15 мин. дневно.
За противоречието между двата закона алармира Асоциацията на българските радио- и тв оператори (АБРО), която във вторник вечерта внесе протестна декларация в парламента срещу промяната. Дори ако
това е недоразумение, някой трябва да понесе отговорността за него, коментира пред "Сега" изпълнителният директор на АБРО Константин Марков.
Финансовият министър Пламен Орешарски обаче не пожела да обясни на какво се дължи грешката в подготвения от екипа му закон за бюджета и чия е инициативата за промяната в регламента за излъчването
на реклами по БНТ и БНР. Той заяви, че като публична институция БНТ може да харчи само толкова, колкото е разписано в бюджета й.
Това обаче не се отнася за собствените приходи на медията, обясниха юристи. Дори промяната да е валидна, БНТ в момента не може да се възползва от нея, заяви пред "Сега" рекламният директор на
медията Димитър Димитров. Той обясни, че по правило януари е мъртъв сезон за рекламиране и фирмите разпределят разходите си едва през март.