Така билет за експрес втора класа от София до Варна ще струва 31,30 лв., сега цената на билета е 29,10 лв.
Експресите (бързите влакове със задължителна резервация е официалното им име - бел.ред.) поскъпват от 1 февруари с 8%. Това каза министърът на транспорта Данаил Папазов. По-късно от БДЖ уточниха,
че министърът наистина е разрешил увеличаването на цените от февруари, но реално новите цени ще са в сила от 1 март.
На този етап пътуването с бързи и пътнически влакове остава на същите цени, поясниха от БДЖ.
Така билет за експрес втора класа от София до Варна ще струва 31,30 лв., сега цената на билета е 29,10 лв.
Папазов и испанският посланик Хосе Луис Тапиа направиха първа копка на рехабилитацията на железопътния участък Пазарджик - Стамболийски. Изпълнители са две фирми от Испания и една българска.
По стара испанска традиция при първата копка в земята беше поставена кутия с вестници. Сред тях бяха "24 часа" и "Труд".
Участъкът е част от жп линията Септември - Пловдив. До един месец ще започне строителството в участъците Септември-Пазарджик и Стамболийски-Пловдив. Трасето от Септември-Пловдив, което е 53 км, ще
трябва да бъде завършено догодина и ще е за скорости от 160 км/час. То ще струва 320 млн. лв. и е част от модернизацията на жп линията София-Пловдив-Бургас.
Най-тежкият участък от нея - София-Септември, ще бъде готов през 2018 г. Така че до момента, в който с влак ще можем да стигаме до Бургас за 3 часа, остават 5 г.
Пътниците, които избират влака през миналата година са се увеличили с 3 на сто. Очакванията са, че с въвеждането на новите скоростни жп линии броят им ще скочи още. По направлението Кардам,
например, свършвали всички билети за спалните вагони.
Папазов информира, че юридическият му екип е готов с допълнителни текстове за наказания за жп крадците. Предложенията ще бъдат изпратени до правосъдното министерство и правната комисия на
парламента.
От 5 до 15 г. затвор за крадците на релси и елементи от тях, ако има ранени или загинали хора, предлага още министерството на транспорта, каза Папазов.
От 3 до 10 г. зад решетките да бъде наказанието при тежки нарушения, а от 2 до 8 г. да е санкцията просто за кражба.
Папазов иска в Наказателния кодекс ясно да бъде разписано коя е железопътната инфраструктура, кражбата от която да бъде криминализирана. Министерството е готово с писмото до правната комисия на
парламента, ще го изпрати и до Министерството на правосъдието.
На въпрос как ще бъдат откривани крадците, министърът каза, че това е от компетенциите на други органи. В доста участъци по жп линиите има видеонаблюдение, но няма как по цялата 7000 км железопътна
инфраструктура да се сложат камери.