За да се превозят например 1000 тона от София до Бургас, жп превозвачът плаща 3,56 лв., а преизчислено през цената на винетката за същия товар тирът плаща 1,44 лв.
Държавата трябва да защити жп транспорта и да оскъпи винетките за камионите. Това заявиха железничари на дискусия, организирана от Института за пазарна икономика. Искането бе направено от бившия
директор на БДЖ Стоил Фердов и с него се съгласиха синдикатите и представителите на обществени организации в подкрепа на БДЖ.
Според Фердов в момента инфраструктурната такса за релсите е около 2,5 пъти по-висока от винетката. За да се превозят например 1000 тона от София до Бургас, жп превозвачът плаща 3,56 лв., а
преизчислено през цената на винетката за същия товар тирът плаща 1,44 лв.
Сравнението при пътническите превози е още по-драстично - всички влакове, които возят пътници между София и Перник, плащат 2359 лв. на денонощие. А всички автобуси в денонощието плащат 38,34 лв. за
пътя.
Бившият шеф на БДЖ Йордан Мирчев каза, че НКЖИ иска за паркиране на един вагон и в най-изоставената буренясала гара толкова, колкото се плаща за паркиране в центъра на София.