Надземната железница намалява нивата на шума в района
Столичаните, които живеят в "Дружба 2”, ще могат да стигат до центъра на "Младост” само за 10 минути с трамвай. Бързото придвижване ще стане факт, след като бъдат положени релсите по трасето бул.
"Копенхаген” - "Цариград-ско шосе”- магазин "Деница”. Трасето е част от мащабния проект за реконструкция на три релсови пътя, за които направление "Архитектура и градоустройство” обяви конкурс за
проектиране.
Трамваят ще върви по бул. "Копенхаген”. Там през 1986 година е изградено трасе от ул. "Искърско шосе” до кв. "Младост”, но през 1995 година част от него е демонтирана. 15 години по-късно е
възстановен участъкът до ул. "Обиколна”. Сега трасето ще се продължи и ще минава под моста на бул. "Цариградско шосе”, като стига до ул. "Ген. Радко Димитров” в "Младост 1”, където ще има
връзка с метрото. Линията ще бъде факт след изграждането на продължението на бул. "Копенхаген”, който сега е до бул. "Цариградско шосе”. Трасето ще е дълго 4400 м и по него ще се движат безшумни
трамваи.
Другият релсов път, за който ще се търсят европари по ОП "Регионално развитие” за периода 2014-2020 г., ще е по бул. "Цар Борис III”. Трасето от Руски паметник до трамвайното ухо в "Княжево”е
строено през 1988 година и е дълго 7,1 км. Освен ремонта на релсовия път, който трябва да увеличи скоростта на мотрисите и да намали с 3 децибела шума, ще се осигури и достъпна среда. Предвижда се
и реконструкция на светофарните уредби в участъка. Освен това на кръстовищата ще се поставят датчици, които ще обменят информация и по този начин
ще се пускат първо трамваите.
По този начин бул. "Цар Борис III” ще се превърне в скоростно трасе, като мотрисите ще могат да развиват до 70 км/ч. Общината вече е готова с проект за останалата част на трамвайната линия от Руски
паметник.
Предстоящата реконструкция ще превърне трасето в класическо кръгово, а трамваят ще излезе от площада и ще заеме крайните югоизточни пространства. Преди повече от 20 години в южната част на
кръстовището бяха положени бетонови блокове с релси, по които трябваше да се изнесе движението на мотрисите, като напуснат кръговото. Това така и не стана, бетоновата основа се разруши, а част от
релсите изчезнаха. Точно там ще са и първите затревени релси. Идеята е зелените релси да обхванат и цялото трасе по бул. "Македония”.
Другото трасе, което ще бъде обявено за проектиране, е реконструкцията на релсовия път по бул. "Александър Стамболийски” от бул. "Константин Величков” до трамвайното ухо "Западен парк”. То е
построено през 1988 година и се нуждае от спешен ремонт. В момента част от релсите там са с деформирани панели, стърчащи и оголени арматурни железа, деформирали и липсващи гумени елементи. След
ремонта максимална скорост на трамвая ще бъде 50 км/ч.