Само 3% от мъжете у нас пазаруват онлайн
Хората все по-често купуват газова уредба за колата на изплащане заради високите цени на горивата. В момента автогазта е близо два пъти по-евтина в сравнение с бензина и дизела. По бензиностанциите
литър от най-масовия бензин А95 се продава за 2,56 лв. Дизелът струва 2,61 лв. за литър. Пропан-бутанът обаче в момента се продава между 1,13 лв. и 1,16 лв. за литър. Това мотивира много българи да
вземат стоков кредит и да направят подобрения на автомобила си.
Обикновено са търсени газови инжекционни системи на цена между 920 лв. и 970 лв., показва класация на БНП Париба Лични Финанси за стоковите кредити. Най-предпочитаните модели били за коли до 200
конски сили.
Междувременно стана ясно, че у нас започва вносът на газови уредби за дизелови автомобили. С тях разходите за гориво могат да паднат до 15 на сто. Газовата уредба се изплаща за 3-4 месеца при
автомобилите, изминаващи около 100 000 км на година.
Класацията показва още, че хората често са склонни да купуват на изплащане и различни аксесоари за колата си. Например много молби за покупка постъпват за автомобилни аудиосистеми. Средната им цена
била между 90 лв. и 130 лв. Хората купували често на изплащане и системи за автонавигация. Най-търсените модели били на цена между 180 лв. и 230 лв.
Покупките на изплащане за автомобила обаче не са първи в класацията на най-предпочитаните стоки, свързани със свободното време. Любопитното е, че хората обикновено купуват на вноски
инструменти за поддръжка на градината.
Най-много молби за стоков кредит за последната една година са за моторни резачки на цени 470-510 лв. На близки до тези нива хората търсят и мотофрези и храсторези.
Класацията показва още, че българите масово купуват на изплащане фотоапарати и видеокамери. Сумата на тези покупки на изплащане е между 170 лв. и 830 лв. Мини аудиосистеми за дома, а също и
различни спортни уреди, като велоергометри и крос тренажори също допълват гамата на търсените стокови кредити. Като цяло средният им размер е 700 лв.
Статистиката сочи още, че само 3 на сто пазаруват онлайн. Както и че мъжете с постоянни доходи, които живеят в по-големите градове у нас, най-често решават да си купят стока на изплащане, която
ползват в свободното време.