Тарифата през късните часове скочи драстично
Новата отсечка на столичното метро, която вече стига до "Младост 4” и до летището, извози таксиметровите шофьори и намали драстично приходите им. Водачите на жълти коли дълго време разчитаха на отдалечеността на тези квартали от центъра на града и неудобния транспорт, за да си докарват прилични печалби. Един курс от летището до Народното събрание например излиза между 10 и 12 лева. В зависимост от шофьора обаче цената може да стигне и до 20 лева. Ако пък се качи чужденец, който не знае, че апаратът отчита в левове, а не в евро тогава печалбата е двойна. Същото е положението и с "Младост 4”, където работещите в Бизнес парка едва се дореждаха за свободно такси. След като се откри линията на метрото за там обаче клиентелата секна рязко. Дори стоянката там вече е празна.
"Не можем да виним хората. За курс от "Младост 4” до най-близката станция на метрото аз им взимам между 5 и 7 лева, понякога и 10, ако искат да стигнат до Орлов мост. Да не са луди да ми дават на мен тия пари, когато могат да се приберат за едно левче с метрото”, разказа пред "Монитор” таксиметров шофьор от голяма столична компания. Той и колегите му се оплакват, че вече трудно изкарват по 40 лева на ден, от които трябва да си платят арендата на колата – 25 лева и да сипят гориво. Липса на клиенти за тях имало и пред The Mall на бул. "Цариградско шосе”, въпреки че доскоро "кола не се заседявала празна повече от минута”. За да избият загубите от деня когато железницата работи, таксиджиите са се заели да кръстосват нощна София с надеждата за по-хубав курс. Нощем тарифата на много от такситата обаче е много по-висока от официално обявената в колите 0,88 лв., проучи "Монитор”.
Стоянките в центъра на София са пълни с чакащи таксита, а в малките часове те задръстват и улиците пред входовете на нощните заведения. При пробег от 10 километра например на нощната тарифа апаратът вместо да отчете 9 лв., показва 15-20 лв. при положение, че почти няма движение по улиците и разстоянието се изминава за десетина минути. За 5 км. по същата тарифа сметката излиза 8-9 лв.
Това се получава при пътуване с наети на улицата таксита от големи известни компании, не става въпрос за "копърки". Просто обявената тарифа по никакъв начин не се връзва с отчетеното от апарата.
Заради спада на клиентелата много таксиджии предлагат колите си под наем, с надеждата за поне някакви сигурни доходи. Ако доскоро за седмица ползване на жълтия автомобил се плащаше 180 лева, сега цената е спаднала до под 100 лева, като дори уикендът е безплатен.