06 Май 2024, 01:01 Днес (0) | Вчера (1)

Минималната застраховка за пътниците в обществения транспорт става 20 000 лева

19 Февруари 2014 09:07 в. Сега по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 19 февруари 2014, 09:14

Инвеститорът вече ще преценява дали строежът му подлежи на задължителна екооценка

Задължителната минимална застраховка, която всички обществени превозвачи трябва да направят на пътниците си срещу злополука, става 20 хиляди лева. Застраховката за всички автобуси, таксита и т.н. и сега е задължителна, но размерът й не е определен. Въвежда се и минимална задължителна застраховка, която собствениците на пързалки, люлки, катерушки и други съоръжения в увеселителни обекти ще трябва да сключват за клиентите си.

Това предвиждат промени в кодекса за застраховането и в Закона за устройство на територията (ЗУТ), публикувани за обществено обсъждане. Част от промените са в изпълнение на одобрения от кабинета трети пакет за намаляване на административната тежест.

За барбекюта, чешми и беседки, високи до 2.5 метра, вече няма да се иска разрешение за строеж, предвиждат промените в ЗУТ. Според мотивите това са "допълващи готови търговски елементи с второстепенни функции". Няма да се иска и разрешение, ако се променя предназначението на сградата, без обаче да се извършват строителни работи. Това бе едно от обещанията на инвестиционния министър Иван Данов за облекчаване на търговците, които искат да преобразуват помещението си например във фризьорски салон. Освен това министърът ще трябва да определи и реда, по който ще се поставят всички преместваеми обекти. Това досега всяка община решаваше в своя наредба. Така Данов ще има думата за всички билбордове и рекламни съоръжения, павилиони, за заведенията в парковете, спирките на градския транспорт и т.н. във всички общини, включително и в курортните.

Иван Данов прокарва и друга своя идея, която отново ще го скара с еколозите. Промените в ЗУТ предвиждат администрацията и проектантите сами да решават дали строежът им попада в определените от закона категории, за които задължително се изготвя екологична оценка. Досега, независимо от вида на строителството, инвеститорите задължително трябваше да искат становище от Министерството на околната среда (респективно от екоинспекцията), които да се произнесат за необходимостта от екооценка. Затова инвеститорите плащаха съответните такси. По принцип видовете строежи, за които се иска задължителна екооценка, са ясно разписани в Закона за опазване на околната среда, но като се има предвид как той се спазва у нас, предложението може да доведе до значителни проблеми. Според еколога Тома Белев тази идея противоречи на европейските директиви.


ТЪРПИМОСТ

Търпимите строежи вече ще могат да се пристрояват, надстрояват, да се ремонтират основно, както и да се променя предназначението им. Това ще става след заснемане за узаконяване на съществуващия търпим строеж, което ще се одобрява едновременно с инвестиционните проекти за новия строеж. За узаконяване на незаконен строеж вече ще се плаща само таксата за издаване на акта за узаконяване. Досега общините налагаха и глоби при узаконяване на строежи, защото имаше противоречие между ЗУТ и Закона за административните нарушения. Според последния нарушителите могат да бъдат глобени до една година, след като са направили незаконния строеж. Общините обаче установяваха това едва когато собствениците отидат да си узаконят имота, тоест много след установения срок.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 03 Май 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8282
GBP 2.4796 2.4887 2.2865
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив