Участието на страните в подобна процедура ще е доброволно и няма да замества съдебните спорове
Недоволните потребители вече ще могат да спорят с търговците онлайн. За целта ще бъде изградена специална платформа, която ще предлага единен портал за достъп на потребители и търговци, които искат
да решат споровете си извън съдебната зала. Това предвиждат промените в Закона за защита на потребителите, които вчера бяха приети на второ четене от парламента. Те са в отговор на поредната
евродиректива в тази област.
Участието на страните в подобна процедура ще е доброволно и няма да замества съдебните спорове. Потребителите могат да се жалват, ако смятат, че са излъгани, купили са си дефектна стока, но
търговецът отказва да я подмени и др. Всеки участник ще решава сам дали да се яви на такава процедура, както и дали все пак да заведе дело, предвиждат промените. Споровете ще се решават в срок от
90 дни. Процедурата по решаване на спорове ще е безплатна или ще налага минимални разходи.
Междувременно, докато в София депутатите решаваха как потребителите да спорят, Агенцията по храните проверява заведенията по морето. До този момент обаче няма затворени търговски обекти или такива
с временно преустановена дейност в рамките на кампанията. От началото на юни инспекторите към трите областни дирекции по безопасност на храните в Добрич, Варна и Бургас са направили 519 проверки в
ресторанти, закусвални, хотели, сезонни обекти и др.