Агенцията по храните измисли нова класация
Класация на "добри" и "лоши" фирми за храни ще правят потребителите от следващата седмица. Тя ще се прави на сайта на Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) под мотото "Потребителят
има думата".
Така Агенцията по храните промени първоначалното си намерение чиновниците й сами да правят черен и бял списък на фирмите, коeто бе критикувано от бизнеса.
От агенцията увериха, че класацията на потребителите няма да злепоставя търговците. "Фирмите, които ще попадат в негативната или позитивната класация, ще бъдат публикувани там едва след като
експерти на агенцията проверят съответния сигнал от гражданите. След това потребителите ще могат да им правят рейтинг", обясни шефът на ведомството Пламен Моллов.
Той призна, че поне 10-15% от подаваните сигнали по имейли са взаимно топене на фирми-конкуренти.
Друга функция на обновения сайт на агенцията е, че потребителите директно ще могат да регистрират сигналите в него. "Оттук нататък всеки, открил нарушение примерно в ресторант, ще може да го снима
с телефона си и, отваряйки сайта на БАБХ от мобилното си устройство, ще може да качва снимката като сигнал”, обясниха от екипа, поддържащ сайта.
Веднага след подаването на сигнала човекът, който го е изпратил, ще получи номер. Чрез него той може да проверява в системата на агенцията какво се случва със сигнала и какво му отговарят
експертите. Законовият срок за отговор е 1 месец.
Анонимността на подателите на сигналите ще бъде гарантирана. Агенцията ще издава и информационен бюлетин, който всеки регистрирал се ще може да получава на своя имейл.
На журналистически въпроси колко е струвало на агенцията обновяването на сайта и колко ще струва поддържане на новите му функции, Пламен Моллов отговори с думите, че цената е символична.