Догодина започва преасфалтирането на аутобана преди Пловдив
Около 2000 км новопостроени отсечки на автомагистрали, други шосета и пътни съоръжения, които са в гаранция, ще бъдат проверявани подробно. Това обяви вчера Десислава Терзиева, министър на
регионалното развитие.
„Определена е комисия и тя преглежда пътищата, които са в гаранция, и очаквам от нея информация”
уточни тя.
Според шефа на Агенция „Пътна инфраструктура” (АПИ) ще се проверяват завършените отсечки от аутобаните през последните няколко години, ремонтираните пътища по „Транзитни пътища 5”. За
най-новите завършени пътни проекти гаранциите са в съответствие със Закона за устройство на територията (ЗУТ) – 3 години за пътища, 5 години за магистрали и 10 години за пътни съоръжения. АПИ прави
ежемесечни проверки и всички открити дефекти се ремонтират за сметка на изпълнителя.
По данни на пътната агенция вече има непълен списък и според него на проверка подлежат двадесетте километра на първата ни цяла автомагистрала „Люлин”, както и последните 3 лота на аутобана
„Тракия” между Стара Загора и Ямбол. Ще се проверяват и 47,3 км във Врачанско, Плевенско и Ловешко, ремонтирани с пари от заема от Световната банка.
Същото очаква и други 167 км рехабилинирани пътища в Русенско, Силистренско и Добричко. От по-големите проекти в списъка са и 73 км рехабилитирани отсечки между Дуранкулак и Каварна и пътят
Шабла-Тюленово-Каварна. Ще бъде проверен и завършеният през миналата година пътен възел в бургаския квартал „Меден рудник”.
„Старите участъци на автомагистрала „Тракия” в района на Пазарджик и Пловдив и 4 км в района на София ще бъдат ремонтирани със средства от Европейската инвестиционна банка”, каза инж. Лазар
Лазаров. Според строителния министър Десислава Терзиева за тях са предвидени около 70 млн. лв.
Инж. Лазар Лазаров подчерта, че това вече е договорено с борда на банката и ремонтът трябва да започне догодина.
Той посочи, че тепърва ще се обмисля вариант при ремонта на старите отсечки от „Тракия” да се използва методът на изстъргване на повърхностния слой асфалт и след натрошаването му да се използва за
новата настилка.
Предстои да започне дългоочакваният ремонт на трите виадукта на автомагистралите „Тракия” и „Хемус”, където строителите вече са подготвили алтернативни трасета на 67-и километър на „Тракия” за
тежките автомобили. „Няма да имат отбиване на движението на леки автомобили в тези участъци”, посочи инж. Лазаров.
.
Борят задръстванията с нови проекти
За да се намалят рисковете от задръствания в Бургас от транзитния трафик през Бургас, се прави проект за основен ремонт на шосето през Каблешково и Миролюбово и Тънково към Слънчев бряг. Ще се
търсят възможности и за отбиване още при Ямбол на пътуващите от „Тракия” към курортите на юг от Бургас. Това съобщиха вчера от АПИ.
Проблемите в Бургас с трафика от „Тракия” са заради липсата на готов обход. Вече е готов проектът за изграждането на обиколен път от север на града. Тепърва обаче ще се търси финансиране за него,
смятат от пътната агенция.
Задръстванията по старото 4-лентово трасе от София до „Хемус” ще се преодолеят, след като през август беше пусната новата отсечка от автомагистралата от Околовръстното до гара Яна.
За 2 часа с кола до Бургас
Засега катаджиите нямат техническата възможност да контролират целия аутобан, както това правят техните колеги от Западна Европа. Две седмици след откриването на отсечката София - Бургас в
завършения й вид неизвестни засега автоджигити са поставили рекорд. Разстоянието от около 360 километра е било изминато за невъзможните според закона 2 часа - със средна скорост от около 180
при максимално позволени 140 км/ч. Новината съобщи депутатът от Коалиция за България Мартин Захариев по bTV.
“Чух, че сега по новата магистрала София-Бургас е имало рекорд - 2 часа”, обяви той.
Мартин Захариев не разкри повече подробности от информацията. Преди 10 дни агенция Блиц предупреди КАТ, че се готвят незаконни гонки по новия аутобан с 240 км/ч. Тогава от дискусия във форума
Skyscrapercity.com стана ясно, че любители на високите скорости планират грандиозна гонка, която през нощта на 19 срещу 20 юли да постави рекорд за най-бързо изминаване на разстоянието между София
и Бургас.