Лидер на пазара е “Пежо” с 325 пласирани коли
Продажбите на нови леки коли у нас през януари тази година са с 32% повече, отколкото за първия месец на 2005 г., сочат данните на Съюза на вносителите на автомобили в България (СВАБ). В страната
през миналия месец са закупени 2 521 нови автомобила, а за предишния януари броят им е бил 1 904.
Както и през 2005 г., лидер в продажбите е "Пежо" с 325 реализирани на пазара леки коли. Но френската марка изглежда губи от популярността си, защото въпреки водещата си позиция търсенето на
автомобилите й намалява, в сравнение с миналия януари, когато е продала 388 нови коли. Това се отразява отрицателно и на пазарния дял на "Пежо", който се свива от 20 на 12 процента за разглеждания
период.
През първия месец на 2006 г., спрямо този на миналата, няма промяна и във втората позиция на пазара. Тя продължава да бъде заемана от японската "Тойота", става ясно от данните на СВАБ. За разлика
от френския й конкурент продажбите на марката нарастват от 217 на 238 автомобила. Ръстът им обаче не успява да достигне ръста на пазара като цяло и поради тази причина "Тойота" свива дела си в
продажбите на нови коли от 11 на 9 процента за периода.
С много малка разлика "Опел" успява да изпревари "Форд" и да заеме третото място в класацията с 228 продажби през първия месец на тази година, се вижда още от статистиката.
"Форд" изостава на четвърто място през миналия месец с 221 реализирани нови автомобила, като заема миналогодишната позиция на "Рено".
На следващо място се подрежда "Шкода" със 193 продажби на леки коли.