Новите устройства могат и да засичат скорост от 10 до 200 км в час
Скоро пътният трафик у нас ще се брои от 120 устройства, които ще бъдат поставени из страната.
Близо 3 млн. лв. ще струва броенето на трафика в рамките на 6 месеца, което пътната агенция ще започне през втората половина на годината. Избраната фирма ще трябва да достави и монтира 120
автоматични устройства, записващи пътния трафик с операционен и анализиращ софтуер на пунктовете, определени от АПИ. Поръчката се финансира от програма "Регионално развитие". В техническото
описание на офертата с GPS координатите на пунктовете е посочено и откъде ще се вземе ток за устройствата - сред местата има частни домове, бензиностанции, магазин, пенсионерския клуб в плевенското
с. Любеново и др.
Камерите трябва да могат да броят минимум 1000 превозни средства за час и да засичат скорост от 10 до 200 км/час. Устройствата ще класифицират преминалите през преброителния пункт превозни средства
в минимум шест категории - коли, камиони, автобуси и т.н., ще отчитат датата и часа на преминаване. Те трябва да разпознават българските регистрационни номера и чуждите автомобили (с ефективност
поне 75 на сто).
На базата на номерата на пунктовете и времевите маркери анализиращият софтуер трябва да съставя таблици и анализи за трафика, доклади за единични пътни превозни средства, данни за скоростта,
посоката, класа, дължината на превозното средство, времевия интервал между преминаването на две коли. Официални празници и почивни дни ще се изключват от броенето. В поръчката са включени и 5
преносими компютъра и обучение на поне 10 служители на АПИ за работа със софтуера.
В момента страната ни брои трафика по 20-те хил. км републиканска пътна мрежа по доста архаичен начин - чрез фирмите за пътно поддържане. От договорите на АПИ с тях се вижда, че фирмите в Пазарджик
броят коли срещу 3 лв. на човек на час. В Русе обаче дават по 20 лв. на час. Данните за трафика се използват за прогнозиране на движението, за проектиране и оразмеряване на конструкцията на пътя,
за изследвания за безопасността на движението, за инвестиционни анализи. След преброяване на трафика например бе решено "Хемус" да е магистрала само до Велико Търново, а след това до Шумен да е
скоростен път.
ОДИТ
Над 33 000 лв. ще отидат за друг търг - за проверка на системата, която изчислява разходите на БТК. Работата трябва да бъде свършена в рамките на три месеца, показва обявление на Комисията за
регулиране на съобщенията. Избраната компания трябва да провери системата за определяне на разходите на телекома за 2011 година. Интересен детайл е изискването към членовете на екипа, който ще
изпълни поръчката. Те трябва да имат квалификация и професионален опит, свързан с "оценка за наличието на ценови конкурентни проблеми и конкретно за наличието на хищническо ценообразуване, крос
субсидиране, натиск върху печалбата и ценова преса", става ясно от документацията на поръчката.