Заявлението за издаване на удостоверение ще може да бъде подадено в една служба по вписванията и да бъде получено като заверен препис от заявителя в друга
Справки и удостоверения за недвижими имоти ще могат вече да се получават в службите по вписвания в цялата страна, а не както досега - по тяхното местонахождение. Това ще стане с поправка в
Правилника за вписванията, която вчера правосъдното министерство пусна за обществено обсъждане. Документът е качен на сайта на Министерството на правосъдието и в Портала за обществени консултации.
Според правосъдното министерство промяната категорично предлага облекчаване на процедурата по искане и получаване на удостоверения от службите по вписвания.
След нейното приемане заявленията за удостоверения за собствеността върху имоти и за извършени вписвания по партидите им ще се приемат в която и да е служба по вписвания. Става дума за документи, в
които се посочват недвижими имоти, техните собственици, извършените сделки с тях, вписаните ипотеки, възбрани, договори за наем, аренда и др.
За първи път в проекта е дадена възможност заявлението за издаване на удостоверение да бъде подадено в една служба по вписванията и да бъде получено като заверен препис от заявителя в друга,
посочена от него, съобщават от министерството. По отношение на това предложение е предвидено отлагателно действие - от 15 юни 2015 г. Причината е необходимостта от организационното осигуряване на
процеса по предоставяне на новата услуга и при необходимост - актуализиране на Тарифата за държавните такси, събирани от Агенцията по вписванията, като и тук водеща е идеята предоставянето на
услугата да не изисква допълнителни такси за гражданите, твърдят още от министерството.