Другият проект за тунел под Балкана при Шипка ще дублира трасето, свързващо Южна и Северна България при Прохода на републиката и на практика ще вкара по-голям трафик от автомобили в Габрово
Тунелът под прохода Петрохан е по-нужен за страната, отколкото този при Шипка, заяви вчера арх. инж. Валентин Трашлиев, председател на УС на Българската асоциация за геотехническо и тунелно строителство (БАГТС). Той ще осигури по-бърза връзка на Дунав мост 2 и автомагистралите „Люлин” и „Струма”, които са част от еврокоридор №4.
Според шефа на асоциацията по този начин ще се даде
ВЪЗМОЖНОСТ ЗА ПРИВЛИЧАНЕ НА ПОВЕЧЕ ИНВЕСТИЦИИ
в северозападните райони на страната, които в момента са най-изостанали в развитието си.
„Другият проект за тунел под Балкана при Шипка ще дублира трасето, свързващо Южна и Северна България при Прохода на републиката и на практика ще вкара по-голям трафик от автомобили в Габрово, а градът не е готов за подобно нещо”, каза още Трашлиев.
При търсенето на решение на проблемите с транспортната инфраструктура на страната трябва да се търси мнението на експерти, призова архитектът. Не бива чиновниците да определят приоритетите и да налагат варианти, които понякога са смешни. Той разказа за предложението на вече бивш министър за скоростен влак през Враца, като според него бързото движение предполагало по-малко шум и нямало нужда от тунел изнасянето на трасето извън града.
Във всички развити страни в Европа се стремят да вкарат
ГОЛЕМИТЕ ТРАНСПОРТНИ ПОТОЦИ ПОД ЗЕМЯТА
подчерта Трашлиев. „Така на повърхността се освобождава пространство за изграждане на паркове или пешеходни улични зони. Подземните транспортни съоръжения са и по-екологични, защото се намалява шумът в населените места”, каза още експертът.
Според управителя на БАГТС доц. д-р инж. Виктор Ташев българските специалисти могат да се похвалят с немалко достижения в подземното строителство. Последното е изграждането на трасето на метрото близо до ЦУМ в София, където съоръжението е
СЪС СЕЧЕНИЕ ПО-ГОЛЯМО ОТ ТОВА НА ТУНЕЛА ПОД ЛАМАНША
„Строежът е направен при сложни геологични условия и е имало доста скептици, че това е възможно. При градежа на тази отсечка е използвана оригинална и тунелът е защитен от външно проникване на вода с двойна мембрана”, обясни доцентът.
През октомври асоциацията е домакин на първата международна конференция за геотехническо и тунелно строителство Geo projects 2011, която ще се проведе в София.