29 Март 2024, 17:59 Днес (12) | Вчера (11)

Строят първо тунела под Петрохан

06 Юли 2011 05:07 в-к "Монитор" по статията работи:
A+ A-

Другият проект за тунел под Балкана при Шипка ще дублира трасето, свързващо Южна и Северна България при Прохода на републиката и на практика ще вкара по-голям трафик от автомобили в Габрово

Тунелът под прохода Петрохан е по-нужен за страната, отколкото този при Шипка, заяви вчера арх. инж. Валентин Трашлиев, председател на УС на Българската асоциация за геотехническо и тунелно строителство (БАГТС). Той ще осигури по-бърза връзка на Дунав мост 2 и автомагистралите „Люлин” и „Струма”, които са част от еврокоридор №4.

Според шефа на асоциацията по този начин ще се даде

ВЪЗМОЖНОСТ ЗА ПРИВЛИЧАНЕ НА ПОВЕЧЕ ИНВЕСТИЦИИ

в северозападните райони на страната, които в момента са най-изостанали в развитието си.

„Другият проект за тунел под Балкана при Шипка ще дублира трасето, свързващо Южна и Северна България  при Прохода на републиката и на практика ще вкара по-голям трафик от автомобили в Габрово, а градът не е готов за подобно нещо”, каза още Трашлиев.

При търсенето на решение на проблемите с транспортната инфраструктура на страната трябва да се търси мнението на експерти, призова архитектът. Не бива чиновниците да определят приоритетите и да налагат варианти, които понякога са смешни. Той разказа за предложението на вече бивш министър за скоростен влак през Враца, като според него бързото движение предполагало по-малко шум и нямало нужда от тунел изнасянето на трасето извън града.

Във всички развити страни в Европа се стремят да вкарат

ГОЛЕМИТЕ ТРАНСПОРТНИ  ПОТОЦИ ПОД ЗЕМЯТА

подчерта Трашлиев. „Така на повърхността се освобождава пространство за изграждане на паркове или пешеходни улични зони. Подземните транспортни съоръжения са и по-екологични, защото се намалява шумът в населените места”, каза още експертът.

Според управителя на БАГТС доц. д-р инж. Виктор Ташев българските специалисти могат да се похвалят с немалко достижения в подземното строителство. Последното е изграждането на трасето на метрото близо до ЦУМ в София, където съоръжението е

СЪС СЕЧЕНИЕ ПО-ГОЛЯМО ОТ ТОВА НА ТУНЕЛА ПОД ЛАМАНША

„Строежът е направен при сложни геологични условия и е имало доста скептици, че това е възможно. При градежа на тази отсечка е използвана оригинална и тунелът е защитен от външно проникване на вода с двойна мембрана”, обясни доцентът.

През октомври асоциацията е домакин на първата международна конференция за геотехническо и тунелно строителство Geo projects 2011, която ще се проведе в София.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 29 Март 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8091
GBP 2.4796 2.4887 2.2872
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив