Пращат ни СМС за просрочени сметки, актуализират базата си
Юридическата такса, която плащат осъдените длъжници на "Топлофикация-София”, няма да надвишава самия борч, ако той обаче е в размер до 300 лв. Това обяви шефът на Столичния общински съвет Елен
Герджиков по време на първия шестмесечен отчет на омбудсманите на дружеството. Ако задължението е 50 лева, то и разноските по делото трябва да са 50 лева. Същото е и при просрочени задължения от
8,75 лева, например. Тогава и таксата ще е точно толкова, а не повече, даде за пример Герджиков. Той обясни, че в момента се подготвя доклад, който ще се гласува от местния парламент.
Сега юрисконсулти на дружеството, които се явяват по дела като негови защитници, взимат 300 лв. за сума до 1000 лв., а за дългове над хилядарка - плюс процент от главницата.
Един от омбудсманите на столичната топлофикация Деян Денков коментира, че по отношение на завеждането на делата от "Топлофикация" към клиентите върху сключените договори трябва да има ясно
определен срок за събиране на задълженията. За дела под 50 лева Денков отбеляза, че от дружеството трябва да намерят начин да се свържат с клиента, а не да се стига до съд. Много по-добре и за нея,
и за клиентите й е да се сключат споразумения за разсрочване на задълженията”, подчертаха обществените посредници. За 2015 година 8000 длъжници са предпочели този начин за изчистване на
просрочените си плащания и са избегнали отиването в съда.
От утре "Топлофикация” София започва "инвентаризация" на абонатите, стана ясно още по време на отчета. Става въпрос за обновяване на базата данни с доброволното участие на гражданите. На гише
ще можем да оставим номер на мобилния си телефон и актуална информация. Идеята е служители да не звънят на домашните телефони на потребителите, докато те са на работа, а да им изпратят СМС при
каквато и да е необходимост. В компанията обаче сега разполагали предимно с номера на стационарни телефони. Досега от дружеството са обновили данните на 60 000 абонати.
Нови фактури за топлото, въвеждат код "Платец”
Следващите фактури за парното, които ще получат столичани, ще бъдат изцяло обновени. В честитките с главни букви най-отгоре ще се изписват старите борчове на клиентите и дали срещу него ще бъде
заведено дело за неплатени сметки. Това съобщи още шефът на Столичния общински съвет Елен Герджиков. Целта е тази важна за клиентите информация да не остане незабелязана, както се е случвало със
старите фактури.
Герджиков съобщи, че се въвежда и код "Платец”, който ще допълва абонатния номер. Така няма да се губи връзка с потребителя, ако той продаде апартамента си, но остане някоя неплатена на негово име
сметка, обясни още Герджиков. Освен това имало и клиенти, които се притеснявали, че съседите им можели лесно да шпионират задълженията им.