Майсторите дебнат за зейнали ями и счупени шахти
Големите булеварди в София ще минат на годишен абонамент за поддръжка през следващите четири години. През този период 6 фирми ще си поделят общо 123 млн. лв, за да изливат нов асфалт и да поддържат
тротоарите, мантинелите, знаците, шахтите и оттоците в съответния участък. Освен това спечелилите компании ще трябва да налагат контрол върху ремонтите и ще отговарят за състоянието на мостове,
пасарелки, водостоци и пешеходни подлези.
Столичната община е пуснала обществена поръчка за избор на фирми, които да се грижат за шосетата. Компаниите ще могат да подават оферти до 27 октомври, които ще се оценяват по най-ниската
предложена цена. В конкурса столицата е разделена на шест зони. Първото каре включва районите "Средец”, "Витоша”, "Лозенец” и "Триадица”. Във втора зона попадат "Овча купел”, "Банкя”, Красна
поляна” и "Красно село”. Третото каре е между кварталите "Люлин” , "Възраждане”, "Илинден”, "Надежда” и "Връбница”. Фирмите, които ще пълнят ями в четвърта зона, ще отговарят за "Оборище”,
"Сердика” , "Подуяне” и "Нови Искър”. Районите "Панчарево” , "Младост” , "Студентски” и "Изгрев” пък попадат в шестото каре.
Фирмите трябва да имат опит в строителството, да разполагат с определена техника и собствена база. Те ще имат 6 месечен гратисен период да приведат улиците на определеното ниво за поддръжка.
Целта е фирмата, която спечели, да разполага с определен годишен бюджет, за да поддържа изцяло пътната мрежа в добро състояние. Тя сама ще преценява каква технология да използва, за да изпълнява
ремонтите. При неизпълнение на някоя задача ще се налага санкция от 5% от прогнозната стойност и годишният бюджет ще се намалява. Идеята е фирмите сами да бъдат стимулирани да използват качествени
материали.
Шосетата, които са в гаранция след извършен основен ремонт, пък ще бъдат поддържани от изпълнителя само за дефекти, причинени от кражби и вандализъм. Липсващите знаци ще трябва да се възстановят до
7 дни.
Третокласните улици обаче ще продължат да се реконструират по стария начин, а причината е, че общината не разполага с огромен бюджет, който да стигне за въвеждането на абонамента за всички
пътища.
За кърпенето на дупки кметството всяка година заделя около 25 млн. лв.