Оферти за сготвени мръвки - хит в онлайн магазините
Средно между 100 и 250 лв. за подаръци за не повече от 5 души ще отделят българите за предстоящите празници. Това сочат резултатите от официално проучване за нагласите за харчене преди Коледа и
Нова година.
Предвидените суми са с около 4 на сто по-ниски от предходната година. Подобни са и световните тенденции, след като известният с най-големите разпродажби през годината Черен петък в западните
държави показа спад от 2 на сто спрямо 2011 г., въпреки че предлаганите стоки са с до 90 на сто отстъпка. В България коледните разпродажби започват след празника, което също задържа порива на
българите да отварят портфейлите.
Засега хората, които ще подаряват, са планирали с един дар по-малко от 2011 г. Така наместо средно на 6 души, те ще зарадват не повече от петима.
Част от потребителите обаче ще пазаруват по интернет. Това според експерти ще разгори истинска ценова война в сайтовете за онлайн пазаруване, макар че разликите в предложенията за една и съща стока
ще са с около 2-5%.
Ръст в интереса и търсенето бележат груповите уеб търговци.
На най-голямо търсене се радват козметични услуги, както и масажи. На второ място по избор на подарък с ваучер са богатите вечери в заведение. Увеличават се предложенията за 1,5 кг сготвени мръвки
плюс питиета. Другата мода е подаряване на ваканция с ваучер, като отстъпките са за около 40-50 на сто за две-четири нощувки.
Само 5 на сто са с нагласа да похарчат от 500 до 1000 лв. за подарък, а над тази сума ще отделят едва 2% от всички анкетирани. Независимо от размера на разходите, които ще бъдат направени, 89%
от потребителите декларират, че няма да теглят потребителски кредит или заем за коледното пазаруване.
В същото време 3 на сто от хората ще теглят за предстоящите празници пари от банки, но техният брой е наполовина по-малко спрямо 2011 г. Хората, които обаче ползват кредитни карти, не се броят за
теглещи кредити, а в същото време броят на нашенците, които се ползват от пластиките с отложено плащане, се увеличава с близо 30 на сто.