Километрични опашки пред офисите на застрахователите
1000 лева за ремонт на колата и 500 за смяна на дограмата. Толкова трябва да приготви всеки пострадал от градушката столичанин, който няма застраховка. Цените се отнасят за коли среден клас и
обикновени прозорци.
"Взимаме по 23 лева на квадратен метър стъкло, като в цента не влиза монтажът. За подмяната на всички стъкла взимаме около 500 лева. От сутринта имаме над 50 поръчки и постоянно идват още хора”,
обясни майстор джамджия от бул. "Дойран”, където е един от последните останали стъкларски магазини в столицата. По думите му най-много щети има точно около кварталите "Красно село” и "Белите
брези”, тъй като там кооперациите били предимно със стари прозорци, които били много чупливи. Само от сградата близо до пазара в "Красно село”, известна като блока на "Москвич”, имал над 20
клиента. Постройката там останала без здрав прозорец.
На бедните не взимам пари. Просто не слагам цели парчета, а тези, които ми остават от другите прозорци”, казва още старият джамджия.
Инспектори на НАП започват проверки на обектите за продажба на автостъкла в София, съобщиха от агенцията. Причината са сигнали, постъпващи от вчера за неиздаване на фискални бонове.
Служителите в автосервизите обаче нямат неговото добро сърце. Там цената за всички е една, а за нещо безплатно и дума не може да става. Комплект стъкла за автомобил среден клас излизат минимум 600
лева. Боядисването на капак и таван, където са повечето поражения по автомобилите, пък струва поне 400 лева.
Собствениците на застраховани коли започнаха да се редят на километрични опашки пред офисите за завеждане на щети. Една от най-дългите колони се образува на бул. "Сливница” близо до Божурище,
където опашката достигна над 3 километра.
Голямо струпване на хора, които искат да са сигурни, че ще получат пари за колите си, имаше и пред офисите в "Красно село”, "Павлово” и "Интерпред”.
Моргите за части втора ръка в София ще работят почти денонощно, съобщиха търговци на авточасти пред "Монитор”. Още от сряда сутринта стотици шофьори тръгнали на обиколка за чаркове и буквално
задръстили моргите.
"Идват много автомобили, които са по-старички, но това не значи, че частите им са по-евтини. Доста коли освен поражения по стъклата и боята имат и такива по фаровете, мигачите и стоповете. Един фар
за стар японски автомобил може да стигне и 500 лева. В моргата той може да се намери за 100. Имаме и богат избор от стъкла и дори цели панели и врати. Ако цветът на колата е същият като на тази,
която сме нарязали, излиза по-евтино да си смениш калника, вместо да го боядисваш”, обясниха още търговците на части.