От ЕВН са изработили общо 9 профила, Енергото в Западна България съобщи, че те са изготвили 8 профила, Само „Енерго-Про” публикуваха с подробности предлаганите от тях профила, общо 7 на брой
Трите ЕРП-та у нас – ЧЕЗ, ЕВН и "Енерго-Про”, вече са изготвили профилите на клиентите си, според които търговците на ток могат да им оферират еленергията на свободния пазар. Това са т.нар.
стандартизирани товарови профили. Те представляват коефициенти, изразяващи дела на този час в общата 24-часова консумация. Сборът от коефициентите за всички часове дава 1.
От ЕВН са изработили общо 9 профила. Три от тях са за битови клиенти, пет – за фирми и 1 за уличното осветление. От енергото не дадоха подробности, но основно при разработването им под внимание е
бил взет начинът на отопление.
Енергото в Западна България съобщи, че те са изготвили 8 профила. 2 от тях са за бита и те са според това дали става въпрос за клиенти, живеещи на село или в града. И при ЧЕЗ има 5 профила за
фирмите и 1 за уличното осветление.
Само "Енерго-Про” публикуваха с подробности предлаганите от тях профила, общо 7 на брой. Тези за бита са два и са разделени за населени места с под и с над 30 хил. души население. Същото деление е
и за фирмите, като при тях се отчита и това дали са с над или с под 40% нощно потребление. Седмият профил е за уличното осветление.
КЕВР ще ги прегледа и може да направи указание за допълнение, а дори за изготвяне на нови.
Търговците имат опция да оферират на свободния пазар, правейки си сметките по тези профили. Повечето обаче вероятно ще се опират на собствени прогнози за потреблението.