25 Април 2024, 09:36 Днес (1) | Вчера (12)

Чертаят ново трасе на пътя Русе - Истанбул

27 Юни 2012 08:34 в. Монитор по статията работи:
A+ A-
Последна редакция: 27 юни 2012, 08:35

През октомври създаваме компания за проекта

Още няколко алтернативни трасета за 4-лентовия скоростен път между Русе и турската граница са били обсъдени вчера по време на втората среща с експерти от Катар и Турция за сътрудничество в областта на големите инфраструктурни обекти в Министерството на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ). Това съобщи строителният министър Лиляна Павлова.

Тя изрази надежда през октомври да бъде създадена тристранна компания (България, Катар, Турция), която да възложи предпроектните проучвания, финансово-икономически анализ за проектирането, изграждането и експлоатирането на скоростния път Русе - Свиленград. „Компанията ще се занимава освен с утвърденото от България трасе на пътя Русе - Свиленград през Прохода на републиката и с анализ на минимум три алтернативни трасета. Дружеството ще може да прави също и предпроектни проучвания и анализи и на други инвестиционни инфраструктурни проекти.

Едното алтернативно трасе е съвсем ново и е предложено от Турция, съобщи шефът на пътната агенция инж. Лазар Лазаров. „За него ще трябва да се прави и нов граничен пункт, който да е между съществуващите Лесово и Малко Търново. Оттам пътят към Русе ще минава през Рижкия или Върбишкия проход, Търговище и Разград. Друг вариант е трасето Русе - Разград - Шумен – Варна - Бургас и оттам до границата при Малко Търново. Ако пътят, който ще е на концесия, съвпада със съществуващо сега трасе, то катарските инвеститори ще поемат разходите за ремонта или изграждане на алтернативни успоредни пътища”, уточни той. Вчера не е била обсъждана възвращаемостта на инвестицията за строежа на пътя между Русе и турската граница.

До 15 юли ще се създаде надзорен комитет, който ще се представлява от трите държави, като всяка от страните след упълномощаване от своите правителство ще излъчи двама представители. Комитетът трябва до 20 септември да разработи статута, правилата за работа на бъдещата компания. Първият документ, който се очаква да бъде подготвен в този период, е меморандум за разбирателство между правителствата на трите държави, който ще потвърди волята за изграждането на този път. С този меморандум ще бъде създадено съвместното тристранно дружество.

България няма да има финансов ангажимент по проекта за скоростния път, освен за отчуждителните процедури, одобряването на парцеларни планове и издаване на разрешения за строеж.

Ангажимент на бъдещия концесионер ще е да плати разходите по изграждането и поддръжката на шосето. 

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 24 Април 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8323
GBP 2.4796 2.4887 2.2729
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив