30 Ноември 2024, 08:16 Днес (0) | Вчера (2)

Ще се возим и на частни влакове

22 Март 2013 00:25 в. Труд по статията работи:
A+ A-
Последна редакция: 22 март 2013, 00:28

Румънският частен жп превозвач TFG има интерес към крайградски маршрути в районите на София, Пловдив и Плевен

Румънският частен жп превозвач TFG (Транс Феровиар Груп) планира да пусне свои пътнически влакове в България, научи "Труд". Това би го превърнало в първия конкурент на БДЖ при пътническите превози. И в момента у нас има няколко частни жп компании, но те возят само товари.

Дружеството до месец ще внесе документи в Изпълнителна агенция "Железопътна администрация" към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, за да бъде признат европейския му лиценз както в областта на пътническите, така и на товарните превози.

"Транс Феровиар Груп" е по-малка компания в сравнение с "Груп Феровиар Ромън", която е собственик на Българската железопътна компания и сега кандидатства да купи едновременно "БДЖ-Товарни превози" и товарното поделение на държавната жп компания в северната ни съседка.

Централата на TFG е в Клуж и компанията търси варианти да разшири бизнеса си извън Румъния и Унгария, където развива дейност в момента.
"Транс Феровиар Груп" планира да докара като начало в България 6 нови мотриси, сглобени отвъд Дунава по лиценз на "Бомбардие". Интересът на компанията е насочен предимно към пускането на крайградски влакчета по маршрути, по които пътуват много работници и ученици. Най-вероятно става дума за жп дестинации в районите на София, Пловдив и Плевен.

От жп агенцията уточниха пред "Труд", че за стартиране на дейност на нов жп превозвач у нас е достатъчно да се подадат документи за лиценз, да се извади сертификат за безопасност и да се подпише договор с Националната компания "Железопътна инфраструктура" за свободните часови пояси, в които да се движат влаковете. След съкращаването на една трета от влаковете на БДЖ през последните години има достатъчно свободни лотове дори и в най-натоварените часови пояси по всички дестинации.

Таксата за издаване на жп лиценз в България е една от най-ниските в Европа - само 30 000 лева.

TFG има интерес и към развитието на интермодални превози на територията на България, което на практика би било реално разширяване на жп сектора у нас и навлизането на допълнителен трафик, а не преразпределение на съществуващите клиенти. Това би трябвало да донесе на държавата допълнителни приходи от инфраструктурни такси за ползване на релсите.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 29 Ноември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8552
GBP 2.4796 2.4887 2.3499
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив