Джапанката се оказва обувката, виновна за 1,4 млн. катастрофи или инциденти всяка година по пътищата на Обединеното кралство
Шофьорите, които управляват колите си, обути с джапанки, предизвикват повече катастрофи, отколкото тези на високи токчета, установи проучване на британския застраховател Sheilas’ Wheels, писа в. "Дейли мирър".
Джапанката се оказва обувката, виновна за 1,4 млн. катастрофи или инциденти всяка година по пътищата на Обединеното кралство.
Цели 27 на сто от анкетираните си признали, че са катастрофирали заради джапанките си, като 11 процента от тях, посочват, че това се е случило, тъй като летните им обувки са се заклещили под педалите.
Едва 14 на сто от водачите се отказали да шофират, защото са били с джапанки. 36 на сто от запитаните дами признали, че в колата винаги държат чифт обувки за безопасно шофиране. При мъжете този процент се оказал много по-нисък - 12 на сто.
Времето за реакция при преместването на стъпалото до педала за спирачката отнемало 0,04 секунди с джапанки - това е два пъти по-дълго, отколкото при високи токчета - 0,02 секунди.
Проучването обхванало 1 055 пълнолетни британци от двата пола и било поръчано от застрахователната компания.
53 на сто от участвалите в анкетата споделят, че последното нещо, за което мислят преди да седнат зад волана е сигурността на пътя. Оказва се, че стилът им на обличане е по-важен, заради което в много от случаите надделява изборът на джапанки пред стабилна обувка за шофиране.
На базата на получените отговори изданието класира с коя лятна обувка британците предпочитат да шофират – 51% от тях залагат на джапанката. 49 на сто просто сядат зад волана с боси крака. 38 процента – тук става дума за дамите – шофират с високи токчета. Следват 25-те на сто британски шофьори, заложили на еспадрилите. Най-недолюбваната обувка в летните жеги зад волана се оказват сандалите – върху тях са се спрели 18 процента от британските шофьори.
И още любопитни факти – 36% от дамите признават, че независимо от стила си на обличане, в колата си носят удобни обувки за шофиране. Дори десет процента от тях признават с известно неудобство, че те са износени и захабени.