Експертите на агенцията са направили проучване на честотата на използването на тези думи в новините си от декември 2009 година, когато дълговата криза надхвърли пределите на Гърция
Думите „евро” и „криза” постепенно слизат от заглавията на новинарските емисии, което означава, че кризата в еврозоната отшумява, съобщава агенция „Блумбърг”.
Експертите на агенцията са направили проучване на честотата на използването на тези думи в новините си от декември 2009 година, когато дълговата криза надхвърли пределите на Гърция.
За периода до 11 януари – петък, докогато е направен мониторингът, съчетанито на двете думи се появява сред новините на агенцията точно 100 пъти.
Средният брой на използването им от декември 2009 година на денонощие е 314 пъти. Рекордът е поставен на 8 декември 2011 година. Тогава се състоя среща на върха на Европейския съюз, а двете думи присъстваха 758 пъти в новинарските заглавия на агенцията.
„Най-лошото вероятно е вече зад нас, но няма да е лесно да се справим със стоящите пред нас задачи”, заяви преди дни премиерът на Люксембург Жан-Клод Юнкер, който от 2005 г. оглавява и групата на финансовите министри на еврозоната.