Целта е държавните органи и обществото да бъдат убедени в необходимостта от повишаване на тарифите по автомобилната "Гражданска отговорност"
Руският съюз на автомобилните застрахователи (РСА) реши да увеличи разходите за PR въпреки утвърдения си бюджет за тази година. Увеличението е повече от 100 пъти – от 1,1 млн. рубли до 117,6 млн. рубли. Допълнителнителните средства ще бъдат дадени за PR-кампания, която цели да убеди властите и обществеността в необходимостта от повивашане на тарифите по задължителната автомобилна застраховка „Гражданска отговорност“.
Целевата аудитория на кампанията са собтвеници на автомобили, представители на администрацията на президента, правителството, парламента, министерства, ведомства и руските медии. Съюзът ще доказва, че увеличението на тарифите по ГО ще бъде изгодно за шофьорите. Застрахователите искат да внушат на обществото, че срещу малко доплащане по ГО собственикът получава голямо обезщетение и че застраховката е нещо много добро и полезно.
От РСА искат избраната PR-компания да обезпечи „създаване на благоприятни условия в публичното пространство за водене на експертна дискусия за промяна на тарифната политика по ГО с последващи разяснения на основни положения за автомобилистите и широката общественост“ - това е записано в материали на РСА, цитирани от електронното специализирано издание АСН.
В частност, PR-кампанията ще представя застраховката като инструмент за социална подкрепа и гарант на правата на автомобилистите.
Парите за кампанията, която трябва да стартира на 1 юли 2013 г. и да завърши на 30 юни 2014 г., са осигурени от резервния фонд на РСА.
Договорът за PR е сключен с една от най-големите руски агенции ва връзки с обществеността - ЗАО „КРОС“.
Застрахователите узряха да ползват външни PR услуги след като със собствени усилия не успяха да убедят руското общество, че искат нещо добро. Даже обратното, от руското финансово министерство ги обявиха за „рекетьори“.
„117,6 млн. рубли, планирани за PR-разходи, съпоставено със 120 млрд. рубли, събрани по застраховката ГО за миналата година, е едва 0,1%. Нормата на разходи за PR е от 1% до 5% от общия сбор премии. Сто и седемнадесет милиона рубли са огромна сума, но ситуацията на пазара по ГО е критична и изисква незабавна намеса. В тази връзка въпросът с просвещаването на населението в момента е най-важен“, коментира Николай Галушкин, зам.-председател на една от застрахователните компании в страната.
„Москва не вярва на сълзите ...на застрахователите, затова PR-кампанията ще повлияе на общественото мнение и на това на държавните институции“, очаква Сергей Гущин, генерален директор на друг застраховател.
Юристи, които защитават правата на потърпевшите в съда, обаче са на другия полюс на мненията. „Застрахователите по ГО занижават обезщетенията с 30–40%. Ако не го правеха, нямаше да им трябва и PR-кампания. Но да се плати за ПР е по-евтино, отколкото да се плаща изцяло на застрахованите“, коментира юристът Денис Спицин. Той определя решението на браншовата организация като PR-заигравка.