19 Юни 2021, 14:41 Днес (0) | Вчера (15)

Alibaba дебютира на борсата в Ню Йорк, чака $25 млрд.

19 Септември 2014 15:32 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 19 септември 2014, 15:21

Днес на Нюйоркската борса ще започнат да се търгуват акции на китайската верига за онлайн търговия Алибаба (Alibaba)

При дългоокачквания борсов дебют компанията може да събере 25 милиарда долара, предаде Асошиейтед прес.

Алибаба определи снощи цената на акция за първичното си публично предлагане - 68 долара, което е в горния край на обявения по-рано ценови диапазон.

Ценните книжа ще се търгуват с борсовия символ BABA на Нюйоркската борса.

ППП оценява Алибаба на 167,62 милиарда долара. Това е повече от сегашната пазарна стойност на Амазон (Amazon), Сиско (Cisco) и иБей (eBay). Компанията стана още по-популярна в САЩ през последните две седмици, след като инвеститорите се срещаха с ръководителите на онлайн търговеца, включително колоритния ѝ основател Джак Ма.

Като част от представянето бъдещите инвеститори бяха запознати с големия растеж на приходите на Алибаба и видимо неограничените възможности за разрастване. Търсенето бе толкова голямо, че компанията повиши ценовия си диапазон от 60-66 долара на 66-68 долара за акция в понеделник, подготвяйки евентуално най-голямото в света ППП.

Алибаба посочи, че предлага 320,1 милиона акции за общо 21,77 милиарда долара. Гарантите по пласирането на книжата имат опция от 30 дни, за да купят до около 48 милиона акции допълнително. Това означава, че ППП може да достигне 25 милиарда долара. Тази сума надхвърля най-голямото технологично ППП, направено от Фейсбук (Facebook) през 2012 година, когато социалната мрежа събра 16 милиарда долара.

Очакваната сума е по-висока и от най-голямата, постигната от ППП - 22,1 милиарда долара, събрани от Селскостопанската банка на Китай (Agricultural Bank of China) през 2010 година, според компанията за проучвания Дийлоджик (Dealogic).

Инвеститорите са привлечени от съществуващата вече 15 години Алибаба и по-специално предлагания от нея инвестиционен механизъм, който дава достъп до процъфтяващата средна класа на Китай. Мрежата от сайтове на компанията включва Таобао (Taobao), Тимол (Tmall), Алиекспрес (AliExpress), както и едноименният Алибаба.

Над 279 милиона активни потребители на Алибаба влизат в сайтовете поне веднъж месечно през смартфон или друго мобилно устройство, което прави компанията привлекателна за инвеститорите, тъй като използването на технологиите вече преминава от лаптопите и настолните компютри към преносимите устройства.

Приходите на компанията за последното тримесечие скочиха с 46 процента на годишна основа до 2,54 милиарда долара, а печалбата ѝ се повиши с 60 процента до близо 1,2 милиарда. За последната си финансова година, която приключи на 31 март, Алибаба е спечелила 3,7 милиарда долара, като така компанията е била по-печеливша от иБей и Амазон взети заедно.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 11 Септември 2020
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.6506
GBP 2.4796 2.4887 2.1354
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив