В урегулирането на обезщетенията участват застрахователи по договори за D&O, водещ застраховател е Zurich
Застрахователите по D&O (Отговорност на управителите и мениджърите) ще изплатят на Volkswagen 270 млн. евро обезщетения в рамките на наложени глоби от 288 млн. евро на бившия главен
изпълнителен директор и председател на директорския борд Мартин Винтеркорн, както и на бившия главен изпълнителен директор и председател на СД на Audi Рупърт Щадлер за използването на програмно
обезпечение за измама при тестовете за изхвърляне на вредни емисии от автомобилите на концерна.
Отделно Винтеркорн ще изплати самостоятелно 11,2 млн. евро, Щадлер – 4,1 млн.евро, бившият член на директорския борд на Audi Щефан Книрш ще плати 1 млн. евро, а Волфганг Хац, бивш член на
управлението на Porsche – 1,5 млн. евро.
От Audi заявиха, че готвят съдебен иск срещу бившия член на СД Улрих Хакенберг, който не се е съгласил на извънсъдебно споразумение.
В урегулирането на обезщетенията участват застрахователите по договори за D&O от 2015 г. както и от 2021 г., с изключение на Berkshire Hathaway.
Zurich е водещият застраховател по полицата на VW за D&O за 2015 г. за застрахователна сума от 25 млн. евро, подкрепена от други девет полици за застраховане на свръхнормативната отговорност за
допълнителна сума от 475 млн. евро. Полицата по D&O за 2021 г. също е на Zurich, като първичното покритие е за 25 млн. евро, а 11 полици на свръхнормативната отговорност увеличават
покритието до 455 млн. евро.
От VW коментират, че са информирали своите застрахователи по D&O за 2015 г. за проблема с дизеловите двигатели през ноември същата година, и застрахователите са изключили "манипулирането на
изхвърлените вредни газове" от януари 2016 г., макар че този риск е бил запазен за управлението.
Общото споразумение е одобрено от надзорните съвети на автомобилните производители и VW ще внесе предложението на общо събрание на акционерите през юли. От VW заявяват, че разследването, проведено
от юридическата фирма Gleiss Lutz, което завърши през март 2021 г., не е уличило в нарушения останалите членове на управлението.
От VW подчертават, че Винтеркорн е бил информиран за използването на устройства, поставени на дизеловите двигатели с цел измама на тестовете от юни 2015 г., при което той не е могъл "всестранно и
оперативно да изясни обстоятелствата при използването на незаконното програмно обезпечение" в дизеловите двигатели, продавани в САЩ от 2009-та до 2015 год.
Винтеркорн подаде оставка пред септември 2015 г., седмица след като гръмна скандала дизелгейт. От VW заявяват още, че Винтеркорн не е дал правдив отговор на властите в САЩ, разследващи скандала с
дизеловите двигатели.
От автомобилния концерн посочват още, че Щадлер не е могъл да изследва програмното обезпечение, установено в двигателите на Audi, използвани в автомобилите в ЕС от VW, Audi и Porsche от септември
2016 г. Към момента в Мюнхен на Щадлер е предявено обвинение в измама.
Германската прокуратура обвини Винтеркорн в даването на лъжливи показания пред парламента по повод използването на програмно обезпечение за измама при тестовете на дизеловите двигатели. Винтеркорн
трябва да се изправи пред съда през септември.