Общият икономически ефект от скандала може да достигне 55 млрд. евро
Разходите на Volkswagen AG за урегулиране на дизелгейт в САЩ ще прехвърлят 15 млрд., съобщава Bloomberg, позовавайки се на документи от съда в Сан Франциско. Според условията на сделката, VW ще плати 10,03 млрд. за изкупуване или ремонт на автомобилите с манипулиран софтуер. На всеки собственик на такъв автомобил компанията ще плати до компенсации в размер на до $10 хиляди. Цифрите могат да нараснат, ако VW не се съобрази със сроковете.
Освен това, Volkswagen ще плати глоби в размер на $2,7 млрд.,които ще бъдат внесени в Американската агенция за опазване на околната среда и в Калифорнийския съвет по въздушните ресурси.
Автомобилният производител е задължен да инвестира $2 млрд. в технологии за по-малко изхвърляне на вредни емисии.
Споразумението с отделните щати, включително и Ню Йорк, ще струва още около $400 млн.
Така общата стойност на глобите по дизелгейт ще достигне около $17,85 млн. Morningstar Research Equity оценява общия икономически ефект от скандала на около 55 млрд. евро.
Ще стигнат ли парите на VW?
Най-вероятно разходите на Volkswagen ще продължават да нарастват. В Европа и Азия настояват компанията да вземе решения, аналогични на случващото се в САЩ. Това означава, че производителят ще
трябва да плати поне още 8,5 млн. по целия свят, което от своя страна повдига въпроса дали VW ще издържи на всички тези глоби и споразумения. Вече валят искове от Германия и Южна Корея.
Възможно е именно заради това шефът на компанията Матиас Мюлер да коментира, че предстоят радикални промени в стратегията, ориентирана вече към електромобили.
За това ще бъдат нужни инвестиции в размер на над $11 млрд. към 2025 г. и засега не е ясно как ще се отрази всичко това на бъдещето на Volkswagen.