Нов законопроект ще насърчава електромобилността
30 хиляди електромобила ще има нас до средата на 2026 година. Към края на 2020 г. електрическите возила в страната ни са три хиляди. Държавата ни се ангажира с изграждането на десет хиляди публични
точки, където всеки да зарежда колата си. Това стана ясно по време на конференция, посветена на транспорта на бъдещето и чистата енергия, предаде БНР. Нов законопроект ще насърчава
електромобилността и стимулите за закупуване на електрически автомобили, съобщи вицепремиерът и министър на околната среда Борислав Сандов на конференцията. След три години стандартът Евро 7 ще
бъде задължителен за автомобилите, които се движат на територията на Европейския съюз. При застаряващия автопарк, България трудно ще отговори на изискванията на Европа, заявиха експерти по време на
форума.
През последните две години автопарка на България застарява. Допълнително с 210 хиляди е нараснал броят на колите на повече от 25 години и половината от автомобилите са на повече от 20 години при
средна възраст в Европа десет години. Тези, които изпълняват екологичните норми, са едва пет процента, а електрифицираните и хибридите са под един процент. Данните представи Сребрин Иванчев от
асоциацията на автомобилните производители. "Евро 6Д беше изключително тежък стандарт - 90 грама въглероден окис на километър, евро седем е 45 грама. Това значи, че един двигател с вътрешно горене
тази норма не може да я изпълни по никакъв начин, тоест автомобилът трябва да бъде електрифициран по някакъв начин, за да може да се продава на територията на ЕС от 2025 година".
Специализирана комисия за насърчаване на електромобилността ще разработи нов проектозакон за изграждане на зарядна инфраструктура и за стимули за закупуване на електромобили, обяви вицепремиерът
Борислав Сандов.