В желанието си да е по-близо до хората, Комисията за защита на потребителите създаде и пусна мобилно приложение, което позволява да се подават жалби и сигнали бързо и удобно, дори на място, от търговските обекти.
Когато потребителят установи нарушение, той може да го заснеме с телефона си и да подаде жалбата си незабавно, като приложи и снимките, доказващи нарушението.
В приложението, в реално време се получава информация за хода на проверката и отговорите на жалбите и сигналите. По този начин потребителите ще разполагат с архив на всички подадени от тях жалби и сигнали и ще могат по всяко време да проверят статута на всяка от тях, както и получените отговори.
За използването на мобилното приложение потребителите трябва да се регистрират и да попълнят необходимите данни, като процесът по регистрация отнема 2-3 минути. Жалбоподателите, които вече имат регистрация в сайта на КЗП получават автоматично достъп и до мобилното приложение.
След стартирането на новия уебсайт в началото на годината, със създаването на мобилно приложение, КЗП цели да оптимизира и облекчи подаването на жалби и сигнали и да приближи още повече потребителите до институцията, защитаваща техните права.
Приложението е разработено от Националния системен интегратор "Информационно обслужване" АД и е достъпно за двете най-популярни мобилни операционни системи iOS и Android.