Онлайн покупките на храни и стоки за дома растат с 30% през тази година. Това показват данните на най-големия онлайн търговец eBag.bg към края на ноември.
За 11-те месеца са доставени половин милион поръчки, чиито брой расте с една трета спрямо предходната година. Прогнозата е оборотът на компанията да нарасне с 40% до 60 млн. лв.
Този вид пазаруване буквално избухна в обем след началото на ограниченията, въведени заради пандемията.
Очаквано през декември броят на поръчките расте като оценката на Иван Александров, създател на компанията е, че инфлацията влияе по-скоро на решенията за покупки извън хранителните стоки. Изчисления на търговеца за трапезата на Бъдни вечер показват, че тя излиза малко над 60 лв.
Единичната потребителска кошница (поръчка) на клиент в eBag за 2022 г. средно включва 28 артикула и е на средна стойност 120 лв. Най-често продаваният продукт през платформата са бананите, следвани от картофи и краставици.