Шест НПО-та настояват кандидат-водачите да шофират на магистрали и в тъмната част на денонощието
Шест браншови неправителствени организации категорично подкрепиха идеята за увеличаване броя на часовете по кормуване, които задължително да се провеждат на магистрали и извън населени места, както
и за шофиране в тъмната част на денонощието. В нарочно писмо до премиера и до трима министри – на образованието и науката; на транспорта, информационните технологии и съобщенията; до вътрешния
министър, както и до председателя на Държавната агенция "Безопасност на движението по пътищата", автомобилните експерти посочват, че в момента голяма част от младите водачи не са достатъчно добре
обучени, нямат необходимия опит и стават жертва на некачествено обучение от страна на недобросъвестни автошколи и автоинструктори. В момента кормуването на младите водачи се осъществява в тихи и
безлюдни улици, без да се шофира извънградско и вечер. Някои от автомобилите на автошколите дори нямат винетен стикер за извънградско шофиране. Всичко това води до зачестилите през последните
месеци тежки катастрофи и смъртни случаи с млади водачи.
Според представителите на Асоциацията за квалификация на автомобилистите у нас, на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка, на Българската асоциация на пострадали при катастрофи, на
Обединени сдружения за граждански контрол, на Национална асоциация "Сигурност" и на сдружение "Автоексперти за пътна безопасност" предлаганите от МОН и МТИТС по-голям брой часове по кормуване ще
бъдат използвани конкретно за шофиране на автомагистрала и първокласни пътища, за шофиране в тъмната част на деня и на места с интензивен трафик. По този начин ще се повишат уменията на младите
водачи и ще придобият повече опит и самочувствие.
Неправителствените организации апелират за повече часове по кормуване и предупреждават, че фирмите и лицата в сивия сектор са против тези промени, защото ще се наложи да правят допълнителни разходи
за шофиране извън града и в тъмната част на деня.