"Дженерали Животозастраховане" вече ще залага на корпоративните договори
Първа българска компания се отказва от привличането на индивидуални клиенти, научи ИНСМАРКЕТ. Застрахователна компания „Дженерали Животозастраховане“ е взела решение да не предлага вече
индивидуални застраховки, а да се концентрира само върху груповото животозастраховане.
„Изграждайки новият фокус в бизнес стратегията си, „Дженерали Животозастраховане“ ще се фокусира върху предлагането на най-добрите иновативни, професионални и комплексни услуги за нашите
корпоративни клиенти и малки и средни предприятия. Започваме да развиваме нови продукти и услуги за този сегмент, базирани на най-добрите практики, взаимствани от „Дженерали Груп“, лидер в
животозастраховането в Европа”, коментира Ивайло Йосифов, главен изпълнителен директор на „Дженерали България Холдинг“.
„Дружеството продължава да обслужва вече сключените индивидуални застрахователни договори и всички бъдещи плащания по тях“, увери Константин Велев, член на Управителния съвет на дружеството. Новата
посока за развитието на бизнеса и лимитиране на присъствието в сегмента по предлагане на индивидуали животозастраховки няма да окаже никакво влияние върху настоящите клиенти на компанията,
категорични са от дружеството.
Решението е взето преди няколко месеца, въпреки, че в корпоративния сайт промяната все още не е отразена. Това е прецедент в новата българска застрахователна история.
Животозастрахователното дружество на „Дженерали“ е правоприемник на застрахователна компания „Феникс“, основана през 1992 г. като първата частна компания на българския пазар, оперираща в
животозастрахователния сегмент. Дружеството лансира за първи път у нас продажбата на застраховки „Живот“, свързани с инвестиционен фонд.
За миналата година дружеството е на 10-то място по премийни приходи (10,873 млн. лв.) и държи 4,4% от пазара по животозастраховане. По видове застраховки, най-голям е делът на „Постоянната здравна
застраховка“ - 10,2% от общия обем застраховки. На второ място с 8,2% се нарежда „Женитбена и детска застраховка“, а на трето място се нареждат две застраховки със сходен дял – Допълнителна
застраховка (7,6%) и застраховка „Злополука“ (7,5%)
За полугодието на тази година компанията се изкачва с две позиции до осмо място по премии (7,205 млн. лева) и увеличава пазарния си дял до 5,6 на сто.
Животозастраховането е труден сегмент, особено в условията на криза. Част от компаниите смятат, че ако ограмотят повече потенциалните клиенти, това ще повиши застрахователната култура и ще увеличи
продадените застраховатени полици. Според други обаче, застраховането, като рефлексия на икономиката, няма как да бележи разцвет при наличието на криза.
Дженерали България Холдинг EАД е част от Generali PPF Holding B.V., който оперира в 14 страни в Централна и Източна Европа. Чрез неговите дъщерни дружества, Generali PPF Holding управлява
активи надхвърлящи 15 млрд. евро и обслужва повече от 13 млн. клиенти в региона. Generali PPF Holding B.V. е регистриран в Амстердам, Холандия, като основният организационен център на холдинга е
ситуиран в Прага, Чехия. Generali PPF Holding B.V. представлява джойнт-венчър с участие на Assicurazioni Generali S.p.A. (51% дял) и PPF Group (49%).