22 Ноември 2024, 01:09 Днес (0) | Вчера (5)

Според 56% от българските студенти в чужбина у нас няма възможности за работа и растеж

06 Юни 2022 09:33 ИНСМАРКЕТ по статията работи: Insmarket
A+ A-
Последна редакция: 6 юни 2022, 09:31

1/3 от работодателите се стремят да привлекат българи, учили или работили в чужбина

Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП), съвместно с nPloy, Bulgaria Wants You, ДНК, анализираха комуникацията между работодателите и квалифицираните кадри, които тепърва навлизат на пазара на труда у нас. Проследява се поведението на българските работодатели спрямо привличането на таланти, както и поведението на български студенти, които се обучават в България, но и тези, които учат в чужбина, заедно с мотивите за техния избор и нагласите им към кариерно развитие в България.
"Вярваме, че гледната точка на младите студенти, без значение дали завършват образованието си тук или в чужбина, е непренебрежимо важна за развитието на страната ни, а още повече и когато бизнесът изпитва остра нужда от специалисти във всички сектори на икономиката, коменитрат организаторите. - Допълнително изследвахме дали компаниите разполагат със стратегия за привличане и задържане на ценни кадри, адаптивни ли са и какво са склонни да направят, за да развият работодателската си марка, с цел да бъдат актуални на динамичните времена, в които живеем."
От анализа става ясно, че 89% от работодателите изпитват затруднения при подбора на кадри. Най-големите предизвикателства пред тях са липсата на квалифициран персонал в конкретни райони на страната, както и липса на технически умения и квалификация.
В същото време 56% от анкетираните български студенти в чужбина заявяват, че в България липсват възможности за работа и кариерен растеж (63%), което посочват за основна причина да не искат да се върнат в родината след завършване на своето образование.
1/3 от фирмите признават, че полагат целенасочени усилия да привлекат специалисти, учили или работили в чужбина, като делът на компаниите, които оперират само на българския пазар, спада до по-малко от 1/4. Все пак работодателите, които инвестират в осъществяването на Employer Branding стратегия, полагат повече от средното ниво усилия (40%), за да привлекат таланти от чужбина.
Освен това, студентите в чужбина посочват масово, че не могат да преценят дали очакванията им за заплащане са покрити от българските работодатели.
"Това ни довежда до извода, че би било добре и за двете страни заплащането или поне диапазона на заплащането да бъде комуникирано ясно в обявите за работа и стаж, още преди регулацията на ЕС да влезе в сила" – коментират от платформите за търсене на работа и кариерно развитие.В анкетите взеха участие 270 компании от различни сектори, развиващи дейността си на българския пазар, както и 1200 студенти, изучаващи най-разнообразни специалности тук и зад граница.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 21 Ноември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.8517
GBP 2.4796 2.4887 2.3456
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив