25 Септември 2024, 13:24 Днес (1) | Вчера (3)

ДЗИ отчете 55% нарастване на автомобилните застраховки

20 Февруари 2004 INSMARKET по статията работи:
A+ A-

Премийните приходи на групата достигнаха 123 млн. лв.

Миналата година е най-успешната за финансовата група "ДЗИ ­ Росексимбанк". Това стана ясно от проведената тази сряда пресконференция, на която мениджърският екип на групата отчете последните финансови резултати. "2003-та е годината, в която "ДЗИ ­ Росексимбанк" стана най-голямата българска финансова институция", заяви председателят на СД и главен изпълнителен директор на ДЗИ и главен прокурист на Росексимбанк Емил Кюлев.


"ДЗИ ­ Росексимбанк" стана първата финансова група, която е изцяло качена на борсата. По оценка на инвестиционната общност книжата на банката стигнаха 2 пъти над номинала, а котировките на ДЗИ ­ над 3 пъти. Пазарната капитализация на групата се оценява на 200 млн. лв., каза още Кюлев. Чистите резерви на ДЗИ са над 150 млн. лв., а оценката на вторичните активи и резерви е над 1 млрд. евро.
По отношение на общозастрахователните продукти през 2003 година групата отбелязва ръст между 50 и 60% за всяка отделна застраховка, а в областта на авиационното и морското застраховане ръстът е 200 ­ 300 процента. В областта на автомобилното застраховане, който е един от водещите продукти при ДЗИ, ръстът на компанията е около 55 процента.
Новото, което трябва да се знае за застрахователната компания, е, че от тази година се предлага и безплатна пътна помощ, която ще се извършва с автомобили на СБА. От първи юли окончателно ще бъде реализирана и системата за помощ по въздуха.
"Това означава, че ако вие имате три застраховки в ДЗИ, примерно "Живот", "Автокаско" и "Имущество", ще получавате безплатно пътна въздушна помощ. Ако имате две застраховки, плащате 30% от стойността на услугата. Ако имате една ­ плащате 60%, а ако нямате нито една, тогава плаща вашият застраховател", обясни Емил Кюлев и добави, че по този начин става интегрирането на медицинската помощ в застраховането.
През 2003 г. "ДЗИ ­ Общо застраховане" е изплатило над 30 млн. лв. обезщетения. Квотната щетимост е сведена до 53%, което е един голям успех. Трябва да се отбележи, че ДЗИ е компанията, при която в най-голяма степен са съкратени процедурите по отношение изплащането на щети.
За първи път, откакто падна монополът в застрахователния бранш у нас, ДЗИ инкасира толкова внушителен резултат от продажбата на задължителната застраховка "Гражданска отговорност". До 31 декември миналата година събраните от компанията премии възлизат на 25 млн. лв., а броят на продадените полици е около 350 хиляди. Ръстът, отчетен от компанията при продажбата на "Гражданска отговорност", възлиза на 77 процента. Повечето общозастрахователни дружества все още не са отчели годишните си резултати, но по предварителна информация ДЗИ може да се окаже новият лидер в този сегмент от пазара.
Тайната или поне една от тях за този успех според Емил Кюлев е, че допреди година за застрахователната компания са работили между 3000 и 5000 агенти, а в момента техният брой е около 12 000. Освен увеличаване на агентската си мрежа "ДЗИ ­ Росексимбанк" има и още една стратегическа цел ­ да предложи на клиентите си онлайн услуги. Очаква се това да стане до юни тази година. За разработването на тази система са ангажирани "Телелинк" и "БТК Нет". След нейното завършване във всичките 375 клона на групата в страната ще има онлайн връзка 24 часа в денонощието.

AIG Life увеличи премийния си приход с 67.5%

"Ей Ай Джи (България)" си пожела 2004-та да бъде година на растежа. Под това мото компанията проведе и годишната си търговска конференция, на която в столичния хотел "Шератон" бяха отчетени резултатите от изминалата година.
Премийният приход на компанията за 2003 година е около 9 млн. лв., което е с около 67.5% повече от приходите, събрани през 2002 година. Достигнатият пазарен дял е приблизително 14% ­ резултат, който отрежда на компанията четвърто място по премиен приход сред животозастрахователните дружества у нас. Мениджърите на "Ей Ай Джи (България)" са си поставили за цел до края на 2004 г. да увеличат броя на клиентите си, а успоредно с това да увеличат и премийните си приходи, така че да се изкачат на трета позиция. Общият обем на инвестираните резерви е за повече от осем милиона лева. Постигната е и допълнителна доходност от 7.45 процента.
"С продължително, агресивно набиране и обучение на нови консултанти и с усъвършенстването на старите специалисти и мениджъри на екипи компанията ще използва своята сила и ноу-хау, за да увеличи присъствието си на пазара", заяви по време на форума генералният директор на компанията Георгиос Цаконас. Той бе категоричен, че това е единственият начин "Ей Ай Джи (България)" да стане не само най-добрата, но и най-голямата животозастрахователна компания на българския пазар.
"През 2003 година създадохме нови продукти и търговски инструменти, структурирахме и процеса на продажби. Водещ подход в работата ни е задоволяване нуждите на клиента. Направихме всичко това, за да накараме хората да разберат едно ­ това, което предлагаме, е толкова важно и значимо, че те трябва да инвестират чрез нас в себе си през следващите 20 години", заяви още Цаконас.

Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Валидни за 16:10 24 Септември 2024
    Купува Продава БНБ  
USD 1.5915 1.5924 1.7515
GBP 2.4796 2.4887 2.3308
EUR 1.9560 1.9560 1.9558
Резултати | Архив